۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵

سرپرست امور عشایر چهارمحال و بختیاری:

نهاده دامی مدت دار در قالب تولید قراردادی به عشایر داده می‌شود

نهاده دامی مدت دار در قالب تولید قراردادی به عشایر داده می‌شود

شهرکرد_سرپرست امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: نهاده دامی جو در قالب تولید قراردادی به عشایر استان داده می‌شود تا چهار ماه بعد هزینه آن را پرداخت کنند و یا به ازای آن گوشت تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمودی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح قراردادی تولید گوشت قرمز توسط عشایر در راستای تحقق شعار سال است و در این طرح به ازای هر رأس دام ۱۸۰ کیلوگرم جو درجه یک با نرخ دولتی و قیمت پایین‌تر از نرخ بازار به عشایر داده می‌شود.

وی افزود: این میزان نهاده با سر رسید ۱۲۰ روزه مشروط به انعقاد قرارداد با شرکت‌های تعاونی عشایری تحویل عشایر استان می‌شود.

محمودی با بیان اینکه این طرح در راستای حمایت از تولیدات عشایر است، توضیح داد: عشایر با مراجعه به شرکت‌های تعاونی عشایری شهرستان‌ها برای تنظیم قرارداد و ارائه تضامین لازم، نهاده دامی خود را تحویل می‌گیرند و پس از چهار ماه یا هزینه آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال نهاده دریافتی، گوشت قرمز تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان می‌دهند.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان با اشاره به اینکه این طرح طبق برنامه وزارت جهادکشاورزی و سازمان امور عشایر ایران اجرا می‌شود، بیان کرد: اتحادیه عشایری استان به عنوان متولی اصلی اجرای طرح، با مشارکت شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به تأمین نهاده اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: این طرح در راستای حمایت دولت از عشایر است تا در شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی، مشکلات عشایر در تولید گوشت قرمز کاهش یابد.

کد خبر 5901728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha