۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

فرماندار شاهرود:

ظرفیت انگور شاهرود مغفول مانده است/ آمایش درست سرزمینی نداریم

ظرفیت انگور شاهرود مغفول مانده است/ آمایش درست سرزمینی نداریم

شاهرود- فرماندار شاهرود با بیان اینکه ظرفیت انگور این شهرستان مورد غفلت واقع شده است، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در واقع آمایش و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای تولیداتمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی پیش از ظهر پنجشنبه در جشنواره انگور شاهرود به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه صنعتی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل درباره برگزاری جشنواره انگور در شهرستان شاهرود نشست‌ها و جلسات و پیگیری‌هایی صورت گرفته است، تاکید کرد: نظر اعضای کمیته‌های مختلف جشنواره انگور این بود که چون جشنواره برای نخستین بار قرار است برگزار شود، می‌توان فرم برگزاری را تغییر داد تا در سال‌های آتی به شکل مناسب‌تری از این رویداد میزبانی کرد.

وی با بیان اینکه در نهایت شرایط به نحوی رقم خورد که امروز در نخستین جشنواره انگور شاهرود شاهد حضور مهمانانی از استان سمنان و استان‌های دیگر کشورمان باشیم، افزود: تمام تلاش‌های این جشنواره آن است که بتوانیم کیفیت بهتری را از انگور شاهرود ارائه کنیم.

برند سازی و تولید کیفی

فرماندار شاهرود با بیان اینکه انگور تولید ثروت و اشتغال شهرستان را در درون خود دارد، بیان کرد: باید تلاش کنیم که این نوع رویدادها را پر رونق تر در شهرستان شاهرود پیش ببریم.

جلالی با بیان اینکه نکات متعددی هستند که می‌توانند در ارتقای کیفی و کمی تولید انگور شاهرود و همچنین برند سازی این محصول مؤثر واقع شود، ابراز داشت: نخستین موضوع مهم در نیل به این هدف آن است که ما آمایش سرزمینی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی باید ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه شناخته شود، افزود: آمایش می‌تواند باعث رونق بخشی به بخش‌های تولیدی ما مانند انگور شود.

روسیه الگوی آمایش

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در سیاست گذاری ها چندان برنامه جامع و کاملی نداشته‌ایم، گفت: در کشوری مانند روسیه آمایش سرزمینی صورت گرفته و هر استان‌ها ظرفیت‌های ویژه خودش را دارد و در نتیجه به سمت کشاورزی حرکت نمی‌کند در مقابل هر کس که فعالیت صنعتی دارد نیز به این نقطه ارجاع داده می‌شود و این برنامه‌ریزی مبتنی بر آمایش را نشان می‌دهد.

جلالی با بیان اینکه انگور در معنای کلی‌تر کشاورزی یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی ویژه شهرستان شاهرود است، گفت: متأسفانه در کشورمان اقدامات درست آمایشی برای برنامه‌ریزی رقم نخورده است.

وی ضمن انتقاد از عدم استقبال برخی از گروه‌ها و موثران از جشنواره و با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های علمی، کشاورزی، فعالان خدمات، پشتیبانی و صادرات و … استفاده کرد، افزود: اگر تنها پنج درصد از ظرفیت‌های موجود در این بخش‌ها امروز در سالن حضور داشتند یک صندلی خالی نمی‌ماند اما امروز شاهد هستیم. برخی نقاط اندک بضاعتی دارند و مدل‌های زیبایی برای آن ظرفیت ترسیم می‌کنند اما ما ظرفیت عظیم انگور را در شاهرود داریم از آن غافل هستیم.

کد خبر 5903365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha