۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۳

در سفر به همدان صورت گرفت؛

افتتاح مدارس نوساز با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش

افتتاح مدارس نوساز با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش

هنرستان دخترانه دکتر محمد انواری همدانی نخستین مدرسه‌ای بود که با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس در همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس، در مراسم افتتاح ۱ هنرستان و ۲ مدرسه با ظرفیت ۶۴ کلاس درس شرکت کرد.

هنرستان دخترانه دکتر محمد انواری همدانی (حیات طیبه ابن سینا) نخستین مدرسه‌ای بود که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان و نیز دکتر انواری عضو هیأت امنا کمیته امداد حضرت امام (ره)، افتتاح شد.

این مدرسه ۲۲۸۵ متر مربع بنا دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. در این مدرسه ۲۵۰۰ متر محوطه‌سازی شده و ۲۴ کلاس در دو طبقه پیش بینی شد. کلنگ این مدرسه در سال ۹۵ به زمین زده شده بود.

افتتاح مدرسه مشارکتی زنده یاد احمد ترکمان و شهید صلاح پورمیدانی

مدرسه مشارکتی زنده یاد احمد ترکمان (حیات طیبه شهرک شهیدمدنی) که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، افتتاح شد. ۱۶۰۰ متر مربع بنا دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. در این مدرسه چهار هزار متر محوطه‌سازی شده و ۲۰ کلاس در دو طبقه دارد.

کلنگ این مدرسه در سال ۹۷ به زمین زده شد و در سال ۱۴۰۲ با مشارکت خیر محترم مرحوم بانو عذری موسی‌پور تکمیل و به نام همسرشان زنده‌یاد احمد ترکمان نام‌گذاری شده‌است.

همچنین خان محمدی مدرسه ۲۰ کلاسه شهید صلاح پورمیدانی را هم افتتاح کرد که ۲۵۶۵ متر مربع زیربنای آموزشی دارد و ۲۵۰ متر دیوارکشی شده است. این مدرسه در محله دارای نیاز به فضای آموزشی شهرک شهید مدنی ساخته شد و در آن دو هزار متر مربع محوطه‌سازی انجام شده است.

این مدرسه با دستان مبارک پدر این شهید بزرگوار آغاز به کار کرد.

گفتنی است، در روز پنج شنبه نیز هنرستان ۱۲ کلاسه آیت‌الله انواری همدانی پس از هشت سال وقفه در شهرستان ملایر افتتاح شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و هیأت همراه در پایان این سفر یک روزه به همدان ضمن بازدید از مؤسسه علمی شهید حجازی این شهر، در مسیر بازگشت از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بهار نیز بازدید کردند.

کد خبر 5903810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha