۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹

معاون اداره کل استاندارد استان همدان:

آزمون کارشناس رسمی استاندارد در استان همدان برگزار می‌شود

آزمون کارشناس رسمی استاندارد در استان همدان برگزار می‌شود

همدان-معاون استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد استان همدان، گفت: بعد از ۱۱ سال وقفه امسال آزمون کارشناس رسمی استاندارد در استان همدان برگزار می‌شود.

سید علی ملیحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی رسمی استاندارد اظهار کرد:
سازمان ملی استاندارد در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون توسعه نظام استاندارد، انجام وظایفش در ۴ زمینه استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تأیید صلاحیت؛ اقدام به برگزاری آزمون جهت کارشناس رسمی استاندارد کرده‌است.

وی افزود: بعد از ۱۱ سال وقفه امسال این آزمون توسط سازمان ملی استاندارد و اداره استاندارد استانی و همچنین با همکاری جهاد دانشگاهی در سطح کشور انجام می‌شود که در کل کشور ۳ هزار و ۷۶۵ نفر ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۳۶ نفر از استان همدان ۲۴ نفر آقا و ۱۲ نفر خانم به رقابت می‌پردازند.

معاون استاندارد سازی و آموزش استان با اشاره به اینکه در کارشناسان رسمی استاندارد اشخاص حقیقی هستند تصریح کرد: سازمان برای ارجاع کار به اینها بر اساس وظایفشان برنامه‌های دارد که در آینده ابلاغ خواهد شد، این آزمون روز جمعه ۲۱ مهرماه در ساعت ۹ صبح در محل مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی همدان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این آزمون جنبه استخدامی ندارد و عملاً تعهدی هم نسبت به استخدام نیست اما این سازمان برنامه‌های تخصصی دارد که از این کارشناسان استاندارد در آن برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

ملیحی با اشاره به اهمیت موضوع کارشناسان رسمی استاندارد بیان کرد: کارشناسان سازمان استاندارد به عنوان یک بازوی اجرایی می‌توانند با توجه به آئین‌نامه که برای این سازمان تعریف شده در کنار سازمان ملی استاندارد به فعالیت بپردازند.

کد خبر 5907963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha