۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۸

با حضور مسئولین شهرستان گناباد؛

دانشگاه فرهنگیان گناباد افتتاح شد

دانشگاه فرهنگیان گناباد افتتاح شد

گناباد- دانشگاه فرهنگیان گناباد با ارائه آموزش به ۱۱۸ نفر از آموزگاران جدید انتصاب شهرهای گناباد، بجستان، خواف و جنگل به طور رسمی افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نصیری شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان گناباد، راه اندازی این دانشگاه را از نیازهای شهرستان و مطالبات مهم مردم برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان گناباد با جذب بیش از ۱۰۰ نفر در رشته‌های پودمانی و آموزش ضمن خدمت برای فرهنگیان و دانشجوهای جدید فعالیت خواهد داشت.

فرماندار گناباد با بیان اینکه این دانشگاه در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش فعالیت خواهد داشت، تصریح کرد: اشتغال به تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی از جمله ظرفیت‌های علمی و فرهنگی شهرستان گناباد است.

تربیت و هویت نسل آینده در دست معلم است

وی با بیان اینکه تربیت و هویت نسل آینده و پیشرفت و آبادانی آینده انقلاب اسلامی ایران در دستان معلمان است، خطاب به پذیرفته شدگان جدید استخدامی آموزش و پرورش گفت: حوزه انسان سازی و تربیت نسل آینده را هرگز نمی‌شود به دست هر کسی سپرد و این مسیر پر فراز و نشیب اما درخشان در دست شما نو معلمان خواهد بود که باید قدر آن را بدانید و از آن کمال استفاده را ببرید.

نصیری افزود: روزی که شما در قامت یک معلم در کلاس درس حاضر می‌شوید و تأثیرگذاری و درخشش دانش آموزان را در آینده می‌بینید، همه سختی‌های این مسیر فراموش می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان را سرآمد تمامی دانشگاه‌ها است

امام جمعه گناباد دانشگاه فرهنگیان را سرآمد تمامی دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه فرهنگیان پرورش دهنده معلمان و آینده‌سازان کشور است و از این‌رو بسیار مهم و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب با بیان اینکه شهرستان گناباد در گذشته دارای سه مرکز تربیت معلم بوده است، خاطرنشان کرد: پس از تعطیلی این مراکز در گذشته، خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های موجود و پیگیری‌های مستمر مسئولان این آرزوی دیرینه مردم گناباد محقق شد.

توسعه کمی و کیفی آموزش‌های معلمان

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گناباد هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان گناباد، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان را گام مهمی در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های معلمان در این منطقه بیان کرد.

مجید فدوی تصریح کرد: با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، کلاس‌های آموزشی پذیرفته شدگان ماده ۲۸ استخدامی آموزش و پرورش با حضور ۱۱۸ نفر از آموزگاران جدید انتصاب شهرهای گناباد، بجستان، خواف و جنگل در شهرستان گناباد آغاز می‌شود.

خراسان رضوی میزبان ۲۷۲۷ پذیرفته شده آزمون استخدامی است

علی محمدپور، نماینده دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: این استان میزبان ۲۷۲۷ پذیرفته شده آزمون استخدامی است که از این تعداد ۱۱۸ پذیرفته شده آموزش‌های خود را در شهرستان گناباد آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 5909523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha