۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷

معاون وزیر نیرو تاکید کرد؛

دیپلماسی خارجی برای رفع آلودگی آب ارس

دیپلماسی خارجی برای رفع آلودگی آب ارس

پارس‌آباد- معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: وزارت امور خارجه با دیپلماسی پیگیرانه خارجی تلاش می‌کند تا دغدغه آلودگی آب ارس از طریق ورود پساب ارمنستان را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوانبخت عصر پنجشنبه در دیدار مردمی در پارس‌آباد اظهار کرد: مردم این منطقه نگران وضعیت آب ارس و ورود پساب معدن ارمنستان به این رودخانه در محدوده پارس‌آباد هستند که ما نیز نسبت به این موضوع شاکی هستیم.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو بارها با سفر به کشور ارمنستان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده که امیدواریم با همکاری ۲ کشور نگرانی‌ها در این زمینه به حداقل رسیده و ما بتوانیم شرایط مطلوب‌تری را در آب ارس شاهد باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: دولت سازمان حفاظت محیط زیست را متولی بررسی و پایش این موضوع قرار داده و ما در کنار سازمان حفاظت محیط زیست، به صورت جدی بررسی‌های کارشناسی را انجام می‌دهیم تا ورود پساب به رودخانه ارس از طرف کشورهای همسایه به حداقل برسد.

جوانبخت افزود: مهم جلوه دادن این امر در پیشگیری آسیب‌ها و خطرات آن بسیار مهم است اما آنچه که باید افکار عمومی و رسانه‌ها مراقبت کنند، ایجاد نگرانی در بین مردم با ارائه اطلاعات غلط و ناصحیح است که در این زمینه باید مراقب بیان مطالب و نوشته‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما از طریق دیپلماسی خارجی و فعالیت‌های انجام شده در بخش بین‌المللی و رایزنی‌های برون مرزی تلاش می‌کنیم تا این نگرانی و دغدغه مرزنشینان را به مسئولان کشور ارمنستان انتقال دهیم و قطعاً در این زمینه اقدامات و فعالیت‌ها ثمربخش خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اضافه کرد: از نظر ما این مسئله و ایجاد آلودگی کار درست و منطقی به نظر نمی‌رسد و باید حفظ سلامت مردم به عنوان یک اولویت در مراودات مرزی مورد توجه قرار گیرد و به هیچ وجه در این موضوع کتمان نمی‌کنیم بلکه تلاشمان بر این است تا با بالاترین استانداردها آب شرب بهداشتی را تحویل مردم دهیم.

کد خبر 5910112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha