۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶

افزایش سطح هشدار در فرانسه و بسیج ۷هزار نیرو در پی قتل یک معلم

افزایش سطح هشدار در فرانسه و بسیج ۷هزار نیرو در پی قتل یک معلم

به‌دنبال کشته شدن یک آموزگار در حمله با سلاح سرد در فرانسه، رئیس جمهور این کشور دستور بسیج ۷هزار سرباز و تقویت گشت‌های امنیتی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در پی کشته شدن یک معلم به دست جوانی ۲۰ ساله در مدرسه‌ای در شمال این کشور، دستور بسیج ۷هزار نیرو به منظور تشدید گشت‌های امنیتی را صادر کرد.

پس از حمله جوانی ۲۰ ساله به یک معلم در مدرسه‌ای در شهر «آراس» در شمال فرانسه که به مرگ این معلم و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد، کشور فرانسه در بالاترین سطح هشدار قرار گرفت.

براساس اعلام پلیس، مظنون این حمله دانش‌آموز اسبق دبیرستان محل وقوع جرم بوده است و هم‌اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

دفتر ماکرون اعلام کرد که نیروها تا عصر دوشنبه هفته جاری بسیج خواهند شد و این شرایط به عنوان بخشی از عملیات جاری گشت‌زنی در مراکز بزرگ شهری و اماکن گردشگری تا اطلاع ثانوی برقرار خواهد بود.

جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه دیروز مدعی شد که حمله اخیر با تحولات در خاورمیانه و تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ارتباطاتی دارد.

ماکرون یک روز پیش از کشته شدن این معلم، از فرانسوی‌های خواسته بود تا متحد بمانند و خشونت‌های جاری در نوار غزه را به فرانسه نکشانند!

دولت فرانسه برگزاری هرگونه تظاهرات در دفاع از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را ممنوع اعلام کرده است؛ فرمانی که در پی آن نیروهای پلیس با حامیان فلسطین در شهر پاریس درگیر شدند و برای متفرق‌کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده شد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین در اظهاراتی خصمانه، کشته شدن این معلم را دست‌مایه پروپاگاندای اسلام‌هراسانه خود قرار داد.

کد خبر 5911303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha