۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۲ پژوهشگر بوشهری در بین دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

۲ پژوهشگر بوشهری در بین دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

بوشهر- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۲ پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان با بیشترین میزان تأثیرگذاری قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکرم فرهادی اظهار داشت: تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد هرساله بر اساس معیارهای علم‌سنجی و با محاسبه شاخصی به نام «شاخص استنادی مرکب»، افرادی را که در رشته‌های خود تأثیرگذار هستند، تحت عنوان دانشمندان یک درصد و دو درصد دانشمندان انتخاب می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بر اساس گزارش متخصصان دانشگاه استنفورد که باکار بر روی داده‌های اسکوپوس انجام شده است، فهرست دانشمندان پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲ درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند که «بهمن رماوندی» و «سینا دوبرادران» از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این فهرست، پارامترهای متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ میلادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از جمله این پارامترها می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خود استنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان اشاره کرد.

کد خبر 5911398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Mira IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      3 0
      واقعا مایه افتخار هست پرچم مردم مهربان بوشهر همیشه بالاست