۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹

نگاه «مجله مهر» به جزییاتی از «طوفان الاقصی»؛

تدبیر مقاومت ادامه دارد/ دست برتر فلسطینی‌ها در عملیات رسانه‌ای!

تدبیر مقاومت ادامه دارد/ دست برتر فلسطینی‌ها در عملیات رسانه‌ای!

«حتی اگر اسراییل، غزه را بیش از این بمباران کند باز هم نمی‌تواند این شکست را جبران کند؛ همه چیز در دست با کفایت مقاومت است و به هیچ‌وجه اتفاقات صحنه از دست رزمندگان اسلام خارج نشده است!»

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله؛ جواد شیخ‌الاسلامی: صبح شنبه هفته گذشته، انگار چیزی بیشتر از زلزله تکان‌مان داد. خبرها را خواندیم و مدام شگفت‌زده‌تر شدیم. مگر می‌شود؟ اصلاً شدنی است؟ عملیات در خاک سرزمین‌های اشغالی؟ کشتن صدها صهیونیست و به اسارت گرفتن ده‌ها اسرائیلی؟ از همان اولین ساعات، اظهارنظرها درباره عملیات «طوفان الاقصی» شروع شد. هرکسی از ظن خود چیزی می‌گفت و تحلیلی می‌کرد.

حالا که بیش از یک هفته از شروع عملیات می‌گذرد و کم کم اطلاعات بیشتری درز می‌کند، زمان خوبی است که «طوفان الاقصی» را از زاویه نگاه یکی از فعالان حوزه فلسطین ببینیم. «سید مجتبی ابطحی» دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با گروه‌های مقاومت آشنا است و از چند و چون عملیات اخیر نیز بیشتر خبر دارد. یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبردِ غزه با عنوان «منادیان الاقصی» که با حضور وزیر ارشاد و جمعی از فعالان بین‌الملل و اصحاب رسانه برگزار شد، فرصت خوبی بود تا او نکات کمتر گفته‌شده‌ای را درباره عملیات جبهه مقاومت علیه دشمن صهیونیستی بیان کند. مشروح صحبت‌های سید مجتبی ابطحی درباره ویژگی‌های خاص عملیات سوفان الاقصی را در ادامه می‌خوانید.

تدبیر مقاومت ادامه دارد/ دست برتر فلسطینی‌ها در عملیات رسانه‌ای!

محاصره ۲۲ پایگاه اسرائیلی، در عرض ۱۴ دقیقه!

ابتدا باید بگویم که کار سایبری انجام نشده و کسی سامانه‌های اسرائیلی را از کار نینداخته است؛ چون اگر قرار بود تعدادی از مقاومتگران با سامانه‌ها درگیر شوند، عملیات افشا می‌شد. معجزه اینجاست که در یک منطقه محدود مثل غزه، امکانات فراوانی آماده می‌شود در حالی که احدی از تحرکات جبهه مقاومت خبر ندارد. کارهای مقدماتی به خوبی پیش می‌رود و در نهایت ساعت ۶ بامداد روز شنبه برای عملیات انتخاب می‌شود؛ یعنی ساعتی که صهیونیست‌ها شادی‌هایشان را انجام داده‌اند و مشروب‌هایشان را نوشیده‌اند و بر زمین خسبیده‌اند. رزمندگان ما عملیات را شروع می‌کنند و در عرض ۱۴ دقیقه، بیست و دو پایگاه غلاف غزه را می‌گیرند.

از دیوار بزرگ‌ترین زندان دنیا، غزه، چه می‌دانید؟

سال ۲۰۱۵ دیواری را حول غزه می‌سازند که ساخت آن چند سال طول می‌کشد. برای ساخت این دیوار بزرگ دور تا دور غزه، دو میلیارد دلار بودجه خرج می‌کنند. این دیوار نه تنها ارتفاعی روی زمین دارد، بلکه ده‌ها متر زیر زمین نیز ادامه دارد! چهل تا شصت متر زیر زمین! حتی بعضی نقاط تا عمق هفتاد متر این دیوار را در دل خاک کشیده‌اند؛ آن هم با عرض و ضخامتی زیاد.

این دیوار دارای سه نوع حس‌گر است تا از هر حرکت و جنبشی اطلاع پیدا کند؛ اولین حس‌گر، حرارتی است که به گرمای بدن انسان حساس است؛ دومین حس‌گر، لرزه‌ای است و سومین حس‌گر تماسی است. این حسگرها هرگونه نزدیک شدن به دیوار را شناسایی می‌کنند و به پاسگاه‌های اسرائیلی اطلاع می‌دهند.

به غیر از این حس‌گرها، اطراف این دیوار هر ۵۰ متر چاهی حفر کرده‌اند و این چاه را تا آخرین عمق ممکن بالای آب، ادامه داده‌اند و درون آن چاه‌ها نیز حسگر گذاشته‌اند. فنس‌گذاری عظیمی انجام داده‌اند و هر پنجاه متر، آن را مجهز به دوربین کرده‌اند. دوربین‌ها را دسته‌بندی کرده‌اند و هر دسته از آنها به یک پاسگاه متصل شده تا نظارت روی تمام دیوار به صورت لحظه‌ای انجام شود.

تدبیر مقاومت ادامه دارد/ دست برتر فلسطینی‌ها در عملیات رسانه‌ای!

با همه این مراقبت‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟ همان که سیدحسن نصرالله گفت! «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است». این دیوار عظیم، این امنیت پوشالی، این خانه سست در عرض ۱۴ دقیقه فرو ریخت و مرحله اول عملیات اینگونه به پیروزی رسید. در مرحله دوم، رزمندگان مقتدر، از غزه خارج شدند و به صورت آتش به اختیار و با آمادگی برای شهادت به سمت نقاط مختلف حرکت کردند.

آنها خودشان را به پایگاه‌ها و شهرک‌های اطراف غزه رساندند و شروع به هلاکت اشغالگران و به اسارت گرفتن آنها کردند. یکی از ترفندهای رزمندگان مقاومت، پوشیدن لباس اسرائیلی‌ها بود. به همین دلیل هنوز هم ترکش‌هایی از این عملیات به گوش می‌رسد و با گذشت یک هفته، هنوز سربازهای اسرائیلی همدیگر را اشتباه می‌گیرند و به هم شلیک می‌کنند. به همین خاطر تلفات‌شان کماکان در حال افزایش است.

«اولین‌» های عملیات طوفان الاقصی

ویژگی دیگر این عملیات، ترکیبی بودن آن بود که برای اولین‌بار انجام می‌شد؛ یک عملیات ترکیبی از زمین، دریا، هوا و زیر زمین! رژیم صهیونیستی نمی‌دانست کجا با رزمندگان درگیر شود. از هر نقطه‌ای ضربه‌ای تازه به او وارد می‌شد. قبل از آغاز مراحل عملیات، دو هزار گلوله روی پایگاه‌های دشمن ریخته شد. شگفت این بود همه این کارها را یک گروه مقاومت در سرزمین کوچکی مثل غزه و با پنهان‌کاری کامل انجام داده است!

برای اولین‌بار آتش اول ریخته شد و رویکرد از دفاعی به هجومی تغییر کرد و برای اولین‌بار تعداد بسیار بالایی اسیر گرفته شد. دیگر ویژگی مهم این عملیات، اهتمام رزمندگان مقاومت به کار رسانه‌ای بود. باز هم برای اولین‌بار بود که رزمندگان مقاومت تبلیغات رسانه‌ای را به بهترین نحو انجام دادند. طوری که حتی روی کلاه‌های خود دوربین نصب کرده بودند و همه مراحل عملیات را ضبط و منتشر کردند. با این ابتکار عمل، آنها اجازه مهندسی رسانه و جنگ را به دشمن ندادند و در جنگ ادراکی آنها را شکست دادند

گذشته از اینها، برای اولین‌بار بود که در عملیات طوفان الاقصی همه نیروهای مقاومت وارد درگیری شدند. برادران عزیز ما در جهاد اسلامی و گروه‌های دیگر، بعد از شروع عملیات و وقتی در جریان قرار گرفتند، وارد عمل شدند و حماس را تنها نگذاشتند. برای اولین‌بار همه ملت فلسطین این اقدام را تأیید کرد. اینها ویژگی‌های منحصر به فردی بود که عملیات طوفان الاقصی را متمایز می‌کرد.

کار به آخر رسیده…

این عملیات، جبهه دوست و دشمن را در دنیا مشخص کرد. در منطقه و در میان کشورهای عربی، دوست و دشمن را تفکیک کرد. دشمن صهیونیستی که قصد داشت مسجدالاقصی را مورد اهانت قرار دهد و آن را از اسلام خالی کند، با سر به زمین خورد. این عملیات مکرها و توطئه‌هایی را که برای مسجد الاقصی چیده بودند، از بین برد و بر باد داد.

اینها فکر می‌کردند دژهایی که ساخته‌اند، دیواری که در داخل زمین ایجاد کرده‌اند، این فنس‌ها و دوربین‌هایی که کار گذاشته‌اند، می‌تواند از عملیات و اقدامات شما جلوگیری کند. ولی همان طور که در قرآن کریم آمده، خدا دل‌های آنها را به شدت می‌لرزاند، طوری که خودشان بیوت‌شان را با دست‌های خودشان از بین می‌برند. قرآن به ما گفته بود اینها با ما درگیر نمی‌شوند، مگر از پشت استحکامات قوی در شهرهایشان! از پشت سنگرهای بتن آرمه و بزرگ!

برخی فکر می‌کنند آنها توانمند هستند، ولی قلوب آنها از هم پاشیده است؛ تکه تکه هستند. مصداق این از هم پاشیدگی، اعتراضات داخلی اخیر در اراضی اشغالی، تغییر شش دولت در عرض سه سال و درگیری‌ها شدید ماه‌های گذشته است که باعث شد مسیر برای انجام این عملیات هموار باشد. این روزها، ده‌ها دوقطبی در اسرائیل شکل گرفته است، دوقطبی تندروهای مذهبی و سکولارها، دوقطبی راست‌ها و چپ‌ها، دو قطبی شمال و جنوب، دو قطبی ساکنان جدید و ساکنان قدیمی. عزیزان! کار به آخر رسیده است…

تدبیر مقاومت ادامه دارد/ دست برتر فلسطینی‌ها در عملیات رسانه‌ای!

شکستی که جبران نمی‌شود!

آثار این عملیات برای رژیم اشغالگر غیرقابل برگشت است. شکستی که به صهیونیست‌ها وارد شد، با هیچ عملیاتی جبران نمی‌شود. حتی اگر دشمن خونخوار غزه را بیش از این بمباران کند، باز هم نمی‌تواند این شکست را جبران کند. مدیریت مقاومت، همه احتمالات را بررسی کرده است. نگویید چرا غزه وارد نشد؟ چرا کرانه وارد نشد؟ فرماندهی مقاومت منفعل نیست. مبادله؟ طرح؟ عملیات؟ همه چیز در دست با کفایت مقاومت است. با اطلاع به شما می‌گویم که هیچ‌یک از اتفاقات از دست رزمندگان اسلام خارج نشده است. تا بریدن آخرین نفس دشمن، تدبیر شده و صحنه به هیچ‌وجه از دست مقاومت خارج نشده است. برای قدم به قدم حرکت دشمن برنامه‌ریزی وجود دارد.

صهیونیست‌ها بعد از جنگ ۲۰۰۶ کنفرانس گذاشتند و ده‌ها دلیل برای شکست‌شان چیدند. بعد وعده دادند و گفتند جبران می‌کنیم. این بار هیچکس قادر به جبران نیست. شاید کمابیش شنیده باشید اما من این را به عنوان یک خبر به شما می‌گویم، بخشی از حاکمیت اسرائیل کسانی هستند که هیچ اعتقادی به تورات و اسرائیل و سرزمین موعود و آرمان‌های صهیونیسم ندارند. این افراد در مسلح ساختن کرانه باختری و در عملیات اخیر به مقاومت کمک کردند.

ناکارآمدی سرویس‌های امنیتی اسرائیل برای همه مشخص شده است. ناکامی سیا و پنتاگون ثابت شده است. مگر نمی‌گویند همه حوادث را می‌فهمند؟ کجا بودند وقتی رزمندگان مقاومت در کمال آرامش این عملیات را با موفقیت انجام دادند؟ امروز ناکارآمدی همه سرویس‌های غرب برملا شده است و آنها دیگر حرفی ندارند. زلزله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و رسانه‌ای در ارکان نظام صهیونیستی شروع شده و تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5911925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha