۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰

معاون علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت آموزش عمومی ارتقای آمادگی جامعه در مواجهه با بلایای طبیعی

ضرورت آموزش عمومی ارتقای آمادگی جامعه در مواجهه با بلایای طبیعی

اردبیل- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: آموزش عمومی در راستای ارتقا آمادگی و تاب‌آوری جامعه در مواجهه با بلایای طبیعی لازم و ضروری است.

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: توجه به مدیریت کاهش اثرات بلایای طبیعی و نقش آموزش عمومی در ارتقای آمادگی و تاب آوری جامعه در مواجهه با بلایا و حوادث لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه روز ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۳ به عنوان روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی و آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و حوادث نامگذاری شده است، گفت: تردیدی نیست که بلایای طبیعی، حوادث و سوانح اتفاقاتی هستند که به صورت غیر منتظره رخ داده و اغلب به دلیل پیامدهای گسترده جانی و مالی و روانی که دارند تا مدت‌ها پس از وقوع حادثه، سرمایه‌های مادی و انسانی جامعه را متأثر می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در این میان آنچه باعث کنترل آسیب‌های بلایای طبیعی و کاهش موارد بروز حوادث می‌شود ارتقا توان علمی و آموزشی منابع انسانی در حوزه‌های تخصصی و عمومی است، چرا که به تجربه ثابت شده، تنها شمار اندکی از افراد دانش، مهارت و هنر مدیریت و کنترل اینگونه بلایا و حوادث را آموخته‌اند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: ارتقا روز افزون توان علمی و آموزشی افراد، افزایش آگاهی عمومی در خصوص نحوه برخورد با بلایا و حوادث و گسترش آموزش به اقصی نقاط استان در جهت ایجاد عدالت در سلامت و افزایش تاب آوری جامعه در قبال بروز بلایا و حوادث و کاهش خسارات و تلفات جانی و مالی در جامعه از اهدافی است که این معاونت به دلیل دسترسی بالا به خانوارها در سطح استان برای خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تلاش‌های همکاران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل و سایر ارگان‌های ذیربط که در موارد بروز بلایا و حوادث در کنار مجموعه دانشگاه ایفای نقش می‌کنند، گفت: امیدواریم این تلاش‌ها گامی باشد در جهت کاهش آلام ناشی از اثرات بلایا و حوادثی که بروز آنها اجتناب ناپذیر است.

کد خبر 5913092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha