۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

راهکار برای برطرف کردن ضعف تیم ملی/ قهرمانی در آسیا معجزه است!

راهکار برای برطرف کردن ضعف تیم ملی/ قهرمانی در آسیا معجزه است!

کارشناس فوتبال با بیان این که ساختار دفاعی بزرگترین نقطه ضعف تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیاست گفت: با مشکلاتی که وجود دارد قهرمانی ایران در این مسابقات شبیه به معجزه است.

فرشاد فلاحت زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت چهارجانبه اردن گفت: هر چند تیم ملی مقابل اردن به پیروزی رسید اما این برد نکات زیادی را به کادر فنی تیم ملی گوشزد کرد. عملکرد ضعیف خط دفاع، تغییر در سیستم بازی و نیاز به بازسازی خط دفاع می‌تواند باعث موفقیت تیم ملی شود.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: خط دفاع تیم ملی برابر اردن ناامیدکننده ظاهر شد اشتباهات آنها زیاد بود و دیدیدم که اگر مهاجمان اردن حرفه ای تر بودند بطور حتم می‌توانستند بیشتر از یک گل هم بزنند، مدافعانی که مدعی پیراهن تیم ملی هستند باید بهتر از اینها ظاهر شوند، اشتباهاتشان به حداقل رسیده باشد و نباید اجازه دهند حریف به راحتی از آنها عبور کرده و خطر ساز شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری وجود دارد که خط دفاع تیم ملی استحکام داشته و اینچنین متزلزل نباشد گفت: بطور حتم کادر فنی تیم ملی بر این موضوع اشراف دارد و می داند که همه تیم‌ها اردن نیستند که براحتی موقعیت از دست بدهند، به اعتقاد من خط دفاع نیاز به تقویت دارد، در تیمهای لیگ برتری مدافعان خوبی حضور دارند که هم جوانتر هستند و هم انگیزه های زیادی برای بودن در تیم ملی دارند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: زمان زیادی تا شروع جام ملتهای آسیا باقی نمانده بنابراین باید از این مدت زمان مانده استفاده کرده و خط دفاع تیم ملی را ترمیم و تقویت کنیم در غیر اینصورت نباید فکر کنیم که قهرمان خواهیم شد، با امکاناتی که مسئولان فوتبال ایران در اختیار تیم ملی قرار داده‌اند نباید انتظار معجزه داشته باشیم ، ژاپن با آلمان و ترکیه بازی می کند ما با اردن و کنیا پس باید بپذیریم که آنها برای فوتبالشان سرمایه گذاری می کنند تا به هدفشان که قهرمانی در جهان است برسند و ما بعداز گذشت نزدیک به۵۰ سال باز هم نباید امیدوار به قهرمانی در جام ملتهای آسیا باشیم.

کارشناس فوتبال در خصوص تقابل کی روش با تیم ملی کشورمان گفت: کی روش یک مربی حرفه ای است. او حالا بدنبال موفقیت قطر در ملتهای آسیاست، البته که این بازی برای او هم مثل ما ایرانیان جذاب خواهد بود، شاگردان قدیم خود را دوباره خواهد دید و با توجه به شناختی که از تک تک بازیکنان تیم ملی دارد می داند که با چه سیستمی به مصاف تیم ملی ایران برود.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال ادامه داد: امیر قلعه نویی هم این بازی برایش اهمیت خاصی دارد، مربیان ایرانی سالها زیر سایه کی‌روش قرار داشتند و حالا سرمربی تیم ملی می خواهد با پیروزی برابر قطر این سایه را کنار بزند، البته کادر فنی باید از این دیدار که شاید آخرین دیدار تدارکاتی ایران تا شروع جام ملتهای آسیا باشد نهایت استفاده را ببرد تا شاهد حضور پر قدرت تیم ملی کشورمان در جام ملتهای آسیا باشیم.

فلاحت زاده در مورد دیدار روز جمعه استقلال برابر هوادار که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود گفت : امیدوارم کیفیت زمین چمن آزادی خوب باشد، فوتبال ما برای تمام بازیهای ملی و لیگ همین یک ورزشگاه را دارد که اگر این استادیوم هم از بین برود باید فوتبال را تعطیل کنیم.

این بازیکن سابق آبی پوشان ادامه داد: استقلال می داند که برای حفظ صدرنشینی باید برنده از زمین خارج شود، نکونام با بضاعتی که داشته تا اینجا عملکرد موفقی داشته و می تواند با همین داشته ها روند بردهای خود را ادامه دهد، هوادار یک تیم جوان و سختکوش است، فکری هم که در دوران سرمربیگری در استقلال روزهای سختی را سپری کرد حالا به دنبال پیروزی در این دیدار است تا نشان دهد از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با آشتی که توسط بزرگان استقلال بین خطیر و نکونام بوجود آمد آرامش به استقلال باز گشته، امیدوارم این دوستی و یکدلی تداوم داشته باشد چون استقلال از اختلافات اوایل فصل متضرر شد بنابراین برای موفقیت و رسیدن به قهرمانی به آرامش نیاز دارد و بزرگان استقلال هم نباید تیم را تنها بگذارند، بزرگان استقلال باید بزرگی و پدری کنند تا تیم به آرامش برسد.

کد خبر 5914047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha