۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب آذربایجان غربی:

احداث سقف ۸۳ درصد واحدهای تخریبی زلزله سال گذشته خوی پایان یافت

احداث سقف ۸۳ درصد واحدهای تخریبی زلزله سال گذشته خوی پایان یافت

ارومیه-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به تخریب سه‌هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در زلزله‌های سه‌گانه سال گذشته خوی گفت: در ۸۳ درصد این تعداد، احداث سقف به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر برزگر در این زمینه اظهار کرد: از مجموع سه‌هزار و ۲۲۰ واحد تخریب شده، سه‌هزار و ۱۵۰ واحد با اجرای پی‌کنی شروع عملیات بازسازی داشته و از این تعداد عملیات فونداسیون سه‌هزار و ۱۵ واحد به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نصب اسکلت فلزی، در ۲ هزار و ۳۰۰ واحد اجرای دیوارچینی و در ۲ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی اجرای سقف به اتمام رسیده است.

وی درخصوص پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای خسارت دیده در زلزله ۱۳ مهرماه نیز اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای احداثی روستایی در زلزله ۱۳ مهرماه در شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی ۹۵ درصد و پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی شهری ۹۱ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: ۱۰۰ درصد بازسازی واحدهای مسکونی تعمیری در زلزله ۱۳ مهر ماه به پایان رسیده است.

برزگر ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در زلزله ۲۸ دی و ۸ بهمن ماه شهرستان خوی در مناطق روستایی ۸۷ درصد و در مناطق شهری ۸۳ درصد است.

وی درخصوص تسهیلات بلاعوض و بانکی مصوب دولت به واحدهای خسارت دیده نیز گفت: با حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی و تأمین منابع لازم تسهیلات و اعتبارات بانکی و ۵۰ درصد تخصیص تسهیلات بلاعوض مصوب هیأت دولت محقق شده است.

وی افزود: تاکنون ۹۴ درصد تسهیلات بانکی احداثی شهری و روستایی معادل ۷۵۰ میلیارد تومان و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تعمیری معادل ۴۵ درصد به مالکان واحدهای خسارت دیده واریز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: برای تکمیل بازسازی واحدهای خسارت دیده در انتظار تخصیص ۵۰ درصد دوم کمک‌های بلاعوض مصوب از سوی دولت جهت واریز به حساب مالکان واحدهای مسکونی هستیم.

کد خبر 5918095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha