۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

منابع و محل هزینه مسئولیت‌های اجتماعی در استان‌ها تصمیم‌گیری شود

منابع و محل هزینه مسئولیت‌های اجتماعی در استان‌ها تصمیم‌گیری شود

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی منابع و محل هزینه مسئولیت‌های اجتماعی در کمیته برنامه ریزی هر استان تصمیم‌گیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ماده ۸۵ را مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم و متأسفانه مغفول مانده موضوع ایفای نقش شرکت‌ها و تأسیسات است که در جایی مستقر می‌شوند و به نقش آنها نسبت به جامعه پیرامونی به خوبی توجه نمی‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: یک امر حقی که در دنیا نیز متداول است، هر جا که تاسیساتی شکل پیدا می‌کند و کارخانجاتی در عرصه تولید فعالیت دارند در برابر جامعه پیرامونی خود مسئولیت دارند.

جمیری بیان داشت: متأسفانه وضعیت فعلی ما اینگونه است که به این مسئولیت عمل نمی‌کنند یا آنقدر جزئی است که برای مردم قابل لمس نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد این است که یک گروه کاری راهبری برای ساماندهی و هدفمندسازی منابع حاصل از این مسئولیت اجتماعی توسط شورای برنامه ریزی استان در چارچوب سیاستگذاری و راهبردهایی که شواری اجتماعی کشور تدوین می‌کند تشکیل شود تا مشخص شود در استان این مسئولیت‌ها کدام است و منابع و محل هزینه آن مشخص شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدین طریق تعریف پروژه‌ها و میزان اعتباراتی که تعلق پیدا می‌کند در چارچوب شورای برنامه ریزی استان تعیین و به اجرا می‌رسد.

جمیری تصریح کرد: موضوع مسئولیت‌های اجتماعی، یکی از آن مسائل اساسی برنامه‌ای است که در سطح کشور مغفول مانده است.

کد خبر 5918589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha