۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲

مدیرکل جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

پیش‌بینی درخواست ۷۰ هزار تن بذر دیم و آبی گندم برای کشت پاییزه

پیش‌بینی درخواست ۷۰ هزار تن بذر دیم و آبی گندم برای کشت پاییزه

کرمانشاه- مدیرکل حهاد کشاورزی کرمانشاه از پیش‌بینی درخواست ۷۰ هزار تن بذر دیم و آبی گندم برای کشت پاییزه در کرمانشاه خبر داد.

علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع پیش از موعد سنواتی معمول، اظهار کرد: امسال با شروع اولین بارش مؤثر در کرمانشاه پیش از موعد مقرر هرساله مواجه شدیم که به همین دلیل زمان کشت محدود شده است.

وی افزود: در پی محدودیت زمانی ایجاد شده در کشت پاییزه این محدودیت باعث شده که مراجعات کشاورزان برای تأمین نهاده‌ها در مقطع زمانی کوتاه با تعداد بیشتری همراه شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با نامید بر تأمین نهاده مورد نیاز کشاورزان، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود و محدودیتی در تأمین بذر مورد نیاز غلات و حبوبات قابل کشت در پاییز در استان کرمانشاه وجود ندارد.

چاله چاله تاکید کرد: هم اکنون بذر غلات و حبوبات برای کشت پاییزه از طریق شرکت‌های فراوری بذر و کارگذاری‌های توزیع به دست کشاورزان می‌رسد که کشاورزان با مراجعه به این مراکز می‌توانند بذر مورد نظر خود را خریداری و تأمین کنند.

وی بیان مرد: بذر مورد نیاز گندم به ویژه در استان از طریق ۱۸ شرکت فرآوری بذر و حدود ۱۵۰ واحد کارگزاری توزیع در مراکز خدمات دهستان‌ها در حال عرضه و به تحویل به کشاورزان است.

چاله چاله در پایان با اشاره به میزان بذر مورد نیاز کشاورزان در کشت پاییزه، گفت: کل بذر مورد نیاز استان برای کشت دیم گندم بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تن و برای کشت آبی زیر ۲۰ هزار تن پیش بینی شده و به هر میزان که نیاز کشاورزان باشد از طریق شرکت‌های بذری تأمین خواهد شد.

کد خبر 5918854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha