افزایش شمار شهدای کادر درمان غزه به ۵۷/جان ۷هزار مجروح در خطر است

افزایش شمار شهدای کادر درمان غزه به ۵۷/جان ۷هزار مجروح در خطر است

وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه جان هفت هزار مجروح به علت کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در خطر است، اعلام کرد که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون ۵۷ نفر از کادر درمان غزه شهید شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد در حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون ۵۷ نفر از کادر درمان به شهادت رسیده و دست‌کم ۱۰۰ نفر آنها زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت در غزه همچنین خبر داد که از هفتم اکتبر تا کنون ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی در غزه به علت حملات هوایی رژیم صهیونیستی یا اتمام سوخت از چرخه امدادرسانی خارج شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه هم در گفت و گو با الجزیره با اعلام اینکه شمار شهدای فلسطینی در ۱۷ روز تجاوز رژیم اشغالگر به غزه به پنج هزار و ۸۷ نفر رسیده است، گفت: کادر درمان و پزشکان مجبورند به علت فراهم نبودن تجهیزات پزشکی، عمل‌های جراحی را بدون بیهوشی انجام دهند.

وی تأکید کرد: بیش از هفت هزار مجروح و زخمی به علت دسترسی نداشتن به کمک‌های پزشکی و درمانی، با خطر مرگ مواجه هستند. کمک‌هایی که تا کنون به دست ما رسیده است شامل کفن و تجهیزات پزشکی معمولی مثل پنبه بوده و جوابگوی نیازهای اضطراری ما نیست.

این مسئول فلسطینی تأکید کرد: کمک‌هایی که برای ما ارسال شده است، آن چیزی نیست که به صورت فوری از سازمان‌های بین المللی درخواست کرده بودیم. ما خواهان ورود سوخت به نوار غزه به منظور راه‌اندازی موتورهای برق بیمارستان‌ها هستیم.

کد خبر 5919780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha