۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۶۹ نفر امسال براثر حوادث کار در مازندران جان باختند

۶۹ نفر امسال براثر حوادث کار در مازندران جان باختند

ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ و میر ۶۹ نفر براثر حوادث کار طی شش ماه اول امسال در استان خبر داد و گفت: این حوادث رشد پنج درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی شش ماهه اول امسال ۶۹ نفر (همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از این موارد ۴۷ نفر متأهل و ما بقی مجرد هستند، افزود: بر اساس آمارهای موجود در این مدت سقوط از بلندی با ۲۵ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۹، جسم سخت با ۱۳ و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با ۷ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده است.

وی افزود: طی این مدت شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با ۱۰ و نور با ۷ و عباس آباد با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان، گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۹ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی شش ماه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی شش ماه امسال ۴۱۴ (۳۹۴ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشت.

کد خبر 5920381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha