۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۵۰

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد؛

پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان کشور

پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان کشور

زنجان-مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، از پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره به هنرمندان کشور طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید پوراحمدی شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات صندوق اعتباری هنر به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته ۲,۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره به هنرمندان کشور پرداخت شده است.

وی با یادآوری اینکه میزان خدماتی که صندوق هنر به هنرمندان ارائه می‌دهد نیز از ۱۰ مورد به ۳۰ خدمت افزایش یافته است، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی صندوق اعتباری هنر، توانمندسازی و تقویت اقتصاد هنر و نیز تقویت رویدادهای محلی در اقصی نقاط کشور است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اقدامات صندوق اعتباری هنر متمرکز بر تحقق عدالت فرهنگی و نیز اهتمام به معیشت فعالان فرهنگ و هنر است، ادامه داد: به واقع صندوق اعتباری هنر بزرگ‌ترین مرجع حمایت از هنرمندان در کشور بوده و بیش از ۳۰۰۰ نفر از افراد تحت پوشش صندوق در زمان حاضر مستمری از آن دریافت می‌کنند.

مشاور وزیر و مدعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های هنری زنجان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده، این در حالی است که این خطه قادر است هنرمندان بزرگی را در عرصه‌های جهانی معرفی کند، خاطرنشان کرد: زنجانی‌ها از دیرباز مردمانی اهل خرد و هنر بودند که نمونه بارز آن را می‌توان به عینه در اجتماع عظیم هشتم ماه محرم مشاهده کرد.

پوراحمدی با اشاره به اینکه زنجان این ظرفیت را دارد که یک روز به نام فرهنگ و هنر این خطه به ثبت برسد، افزود: پیش از این مراسمی با عنوان تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر در استان‌ها نداشتیم اما تصمیم بر این شد تا با برگزاری این مراسم در استان‌ها، انگیزه جوانان عرصه هنر را برای تداوم حضور در این عرصه دوچندان کنیم.

کد خبر 5921062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha