۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱

معاون بهزیستی استان زنجان:

دانش والدین برای پیشگیری از اعتیاد افزایش یابد

دانش والدین برای پیشگیری از اعتیاد افزایش یابد

زنجان-معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: والدین برای اینکه نسبت به راه‌های پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر آگاه باشند باید دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهنار آقاخانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اهداف برنامه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، گفت: بدن شک، یکی از اهداف مهم برگزاری این کارزار، آگاه کردن گروه‌های هدف به ویژه والدین در راستای پیشگیری از اعتیاد است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی در راستای پیشگیری از اعتیاد فرزندان به مصرف مواد مخدر، برخورداری والدین و فرزندان از یک پیوند و ارتباط قوی است، اظهار کرد: این پیوند می‌تواند فرزندان را از گرفتار شدن در دام مصرف مواد مخدر نجات دهد اما شرط اصلی تحقق این مهم، این است که این پیوند توأم با آگاهی والدین از این موضوعات باشد.

آقاخانی با یادآوری اینکه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تا نیمه آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: معتقدیم پیشگیری از مصرف مواد مخدر از طریق خانواده می‌توان بسیار مثمرثمر باشد، به همین خاطر گروه مخاطب این کارزار، والدین و محور پیام این کارزار نیز شناخت دوست فرزند است.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با یادآوری اینکه این کارزار قرار است با برنامه‌های پیشگیرانه در مکان‌های عمومی و پرتردد، فضای شهری و مجازی، رادیو، تلویزیون و … ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: اعتیاد فرزندان به مصرف مواد مخدر دلایل زیادی داشته اما توصیه ما به والدین این است که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید تأمین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی و نظارت بر فرزندان را در زمره اقدامات خود برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر فرزندان‌شان قرار دهند، یادآور شد: فراموش نکنیم که وظیفه بهزیستی درمان اعتیاد نیست، بلکه تمرکز این مجموعه بر پیشگیری از مصرف مواد مخدراست.

کد خبر 5921569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha