۶ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۰

با استقبال مردم؛

جشنواره هیوا «به» در گیوی برگزار شد

جشنواره هیوا «به» در گیوی برگزار شد

گیوی- چهارمین جشنواره هیوا «به» در باغ شهر اردبیل و پایتخت «به» ایران، گیوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که شامگاه جمعه در منطقه سرسبز باغ شهر گیوی برگزار شد، فرماندار شهرستان کوثر اظهار کرد: میزان تولید «به» در شهر گیوی ۴ هزار تن است که ۱۱ نوع «به» در بیش از ۴۰۰ هکتار از باغات گیوی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مطلب صادقلو با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره «به» در گیوی تصریح کرد: با بهره‌برداری از سد گیوی باغات این منطقه از نعمت آبیاری مدرن بهره‌مند شدند تا افزایش ظرفیت تولید را در محصولات سردرختی، جالیزی و زراعی شاهد باشیم.

وی گفت: کشاورزان زحمتکش منطقه از محل تولید محصولات جالیزی بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد نصیب خود کردند و باغداران نیز با تولید محصولات متنوع ۱۶۰ میلیارد تومان منابع درآمدی داشتند.

فرماندار شهرستان کوثر افزود: با توسعه کشاورزی مدرن به ویژه روش آبیاری مکانیزه سعی بر این بوده تا تولید محصولات افزایش پیدا کند که در مجموع فعالان بخش کشاورزی شهرستان کوثر در سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۷۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این میزان افزایش درآمد در سایه راه‌اندازی سد کوثر بوده که مسئولان کشوری و استانی در تکمیل و راه‌اندازی آن سهم بسزایی را داشتند.

وی ضرورت حضور سرمایه‌گذاران را در تولید صنایع تبدیلی محصولات باغی در این شهرستان یادآور شد و اضافه کرد: اگر این صنایع به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی شود، ما می‌توانیم تولید مربا، کمپوت و سایر محصولات جانبی را داشته باشیم.

صادقلو بیان کرد: در شهرستان کوثر آمادگی تأمین زمین و پرداخت تسهیلات مناسب برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که امیدواریم با تلاش و همت سرمایه‌گذاران بتوانیم صنایع تبدیلی متنوعی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جشنواره هیوا «به» در حالی در باغ شهر اردبیل، گیوی برگزار شد که استقبال گردشگران و مسافران از این رویداد بی‌نظیر بود و در قالب غرفه‌های مختلف از صنایع دستی و خانگی گرفته تا محصولات باغی متنوع، ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و غذاهای سنتی سعی شد تا از میهمانان و گردشگران پذیرایی شود.

شهر گیوی که به باغ شهر استان اردبیل معروف است، پایتخت «به» ایران لقب گرفته و بیش از ۱۱ نوع محصول «به» در این شهرستان تولید می‌شود که معروف‌ترین آن «حاج آقاکیشی، «به» آرمودی، آلمایی، رقم ارومیه، ترش دیررس، ترش معمولی، آبی شیرین، رقم انباری، اصفهانی» و سایر ارقام است که با قیمت مناسب برای آحاد مردم در قالب غرفه‌های تعریف شده به فروش می‌رسد.

در قالب این جشنواره برنامه‌های مختلف ورزشی، موسیقی محلی و سایر رقابت‌ها برگزار و شرکت‌کنندگان چند ساعتی را در آدینه با خوشی و خرمی سپری کردند.

کد خبر 5923291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha