۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۵۲

رئیس کمیته صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی:

سهم اقتصاد دانش محور در سواحل کشور کمتر از ۱۰ درصد است

سهم اقتصاد دانش محور در سواحل کشور کمتر از ۱۰ درصد است

اراک- رئیس کمیته صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم کشور با این حجم بالا از سواحل در اقتصاد دریامحور و تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از ۱۰ درصد است.

به‌گزارش خبرنگار مهر، علی اکبرکریمی بعداز ظهر شنبه در نشست ستاد معین اقتصاد دریا و صنایع دریا محور استان مرکزی اظهار داشت: در قانون حمایت از صنایع دریایی ظرفیت‌های مناسبی در راستای حمایت از این صنعت در حوزه ساخت، تعمیر، تولید و نگهداری انواع مختلف تجهیزات شناورهای سطحی، زیر سطحی و اثر سطحی و صنایع فرا ساحلی پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این قانون ایجاد صندوق توسعه صنایع دریایی هدفگذاری شده و سرمایه مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شد و هم اکنون در وزارت صمت فعال است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای عالی صنایع دریایی به ریاست رئیس جمهور در چند سال اخیر ایجاد شده است، افزود: سواحل شمال و جنوب کشور هزار کیلومتر است که سرشار از فعالیت اقتصادی است.
کریمی افزود: کمبود شدید شناور در دریای خزر برای تعاملات تجاری با روسیه و کشورهای شمالی برای کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده است، همچنین در خلیج فارس و دریای عمران و اقیانوس هند سواحل جنوبی زیادی داریم که این ظرفیت عظیم خدادادی سال‌های طولانی مغفول مانده است.

رئیس کمیته صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶۰ درصد جمعیت دنیا در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند و سهم اقتصاد دریامحور در بسیاری از کشورها بالاست اما سهم کشور با دارا بودن این حجم از ساحل در اقتصاد دریا محور و تولید ناخالص داخلی کمتر از ۱۰ درصد است.

کریمی ادامه داد: اقدامات مناسبی برای انتقال بخشی از جمعیت کشور به سواحل جنوبی انجام شده است و با توجه به کمبود منابع آبی کشور، انتقال آب مقرون به صرفه نیست اما می‌توان استقرار جمعیت را به سمت سواحل جنوبی سوق داد.

کد خبر 5924015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha