۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸

یک قلاده توله پلنگ به مرکز بازپروری حیات وحش کلاه‌قاضی منتقل شد

یک قلاده توله پلنگ به مرکز بازپروری حیات وحش کلاه‌قاضی منتقل شد

اصفهان- توله پلنگی که طی ماه های گذشته در خراسان رضوی از متخلفی کشف شده بود به مرکزی بازپروری و تیمار حیات وحش کلاه قاضی اصفهان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، توله پلنگی که طی ماه‌های گذشته در یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی از متخلفی کشف شده بود و مدتی در باغ وحش وکیل آباد مشهد نگهداری می‌شد، پس از اتخاذ تمهیدات حفاظتی و رعایت وضعیت بهداشتی و اصول جا به جایی گونه‌های حیات وحش، دوم آبان ماه سال جاری به مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش استان اصفهان منتقل شد.

در همین پیوند مریم امیدی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اعلام این خبر، افزود: باتوجه به نگهداری این توله پلنگ در باغ وحش وکیل آباد مشهد و عادت کردن حیوان به حضور انسان، فراهم سازی اقدام‌ها و شرایط لازم در راستای نگهداری این توله پلنگ به صورت طبیعی به دور از حضور انسان ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: اقدام‌های کارشناسی و مناسب از این جهت که موجب بازگشت موفقیت آمیز حیوان به عرصه‌های طبیعی جهت ادامه زندگی در شرایط طبیعی بدون دخالت انسان می‌شود، بسیار حساس و پیچیده است.

وی در بخشی دیگر از صحیت های خود، تأکید کرد: انتقال این توله پلنگ با هدف رهاسازی در زیستگاه‌های طبیعی است که برنامه ریزی اجرای این اقدام بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته‌های فنی و تخصصی در سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.

به گزارش مهر، مرکز بازپروری حیات وحش استان اصفهان از جمله بهترین مراکز دارای استاندارهای لازم در کشور برای تیمار و بازپروری حیات وحش بوده و به منظور نگهداری موقت حیات وحش با هدف رهاسازی در طبیعت، مکان امن و مناسبی محسوب می‌شود.

کد خبر 5925706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha