چین: اقدامات اسرائیل از محدودیت‌های دفاع از خود فراتر رفته است

چین: اقدامات اسرائیل از محدودیت‌های دفاع از خود فراتر رفته است

سخنگوی وزارت خارجه چین با ارائه آماری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی از نوار غزه تأکید کرد که اقدامات این رژیم از محدودیت‌های دفاع از خود فراتر رفته است و پکن کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از محدودیت‌های «دفاع از خود» فراتر رفته است و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: در بمباران‌‎ها در نوار غزه، بیش از ۶۰ نفر از کارکنان سازمان ملل، ۱۰۰ نفر از کادر درمان و بیش از ۸ هزار نفر از مردم فلسطینکشته کشته شدند. این وضعیت نشان می‌دهد که اقدامات اسرائیل از محدودیت‌ها دفاع از خود فراتر رفته است. دفاع از خود حق هر دولتی است، اما قوانین بین‌المللی باید رعایت شود.

هوا چونینگ همچنین افزود: ما همه اقداماتی که غیرنظامیان را هدف بگیرد و آنها را در معرض خطر قرار دهد، محکوم می‌کنیم؛ جان همه انسان‌ها باارزش است. جان فلسطینی‌ها مانند جان مردم دیگر باید محافظت شود. تاریخ ثابت کرده نیروی نظامی پیام‌آور صلح نیست.

این مقام چینی در ادامه نوشت: خشونت و ضد خشونت تنها منجر به مرگ، نفرت بیشتر و مارپیچ انتقام می شود. امنیت پایدار تنها با پایبندی به مفهوم امنیت جمعی محقق می شود. انصاف و عدالت بین المللی تنها با پایبندی به قوانین بین المللی قابل محفوظ می‌ماند.»

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه شامگاه سه‌شنبه یک منطقه شلوغ در اردوگاه جبالیا را بمباران کرد. وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد بر اساس برآوردهای اولیه در این جنایت بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شدند. در این جنایت وحشیانه ۶ بمب که وزن هر کدام به یک تن می‌رسید بر سر مردم در اردوگاه جبالیا ریخته شد.بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5927145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha