۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۰

استاندار مازندران خبر داد:

عقدقرارداد با شرکت‌های زنجیره‌ای روسیه برای صادرات کالای مازندران

عقدقرارداد با شرکت‌های زنجیره‌ای روسیه برای صادرات کالای مازندران

ساری- استاندار مازندران از عقد قرارداد با شرکت های زنجیره ای روسیه برای صادرات کالاها و محصولات کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور چهارشنبه شب در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل گفت: امیدواریم به برکت خون شهدای مظلوم غزه، این رژیم زودتر از بین رود و پیروزی نصیب مردم شود.

وی بااظهار اینکه مازندران نقش ممتازی از منظر تولید در اقتصاد کشور دارد، گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک و یک میلیون تن برنج سفید و سه میلیون تن مرکبات و ۲۲۰ هزار تن کیوی در استان تولید می‌شود.

وی شمار بهره برداران بخش کشاورزی را ۳۲۲ هزار نفر در استان اعلام کرد و گفت: همچنین در تولید طیور نیز وضعیت ویژه ای داریم و بخشی از تولیدات به تهران، البرز و سایر استان‌ها می‌رود.

استاندار مازندران گفت: مردم نجیب و ولایتمدار دیار علویان در حوزه برنج و مرکبات با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد اما حاضر نیست زمین را تبدیل و تغییر کاربری دهد و درتولید نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه برنج استان در سفره بسیاری از مردم ایران قرار دارد، گفت: نگاه دولت سیزدهم حمایت از قشر کشاورز است و اقدامات و ریل گذاری حمایتی صورت گرفته است.

حسینی پور به فعال کردن کریدور و خط صادراتی شمال - جنوب اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان مازندران با انگیزه به دنبال صادرات هستند و با چند فروشگاه زنجیره‌ای در روسیه برای انتقال کالا قرارداد بسته شده است

وی شناسنامه دارشدن باغات را از دیگر اقدامات برای توسعه تجارت ذکر کرد و گفت: هنوز بسیاری از اراضی کشاورزان فاقد سند است و نمی‌تواند از آن به عنوان وثیقه استفاده کند.

استاندار مازندران خواستار ایجاد پلتفرومی برای دریافت اطلاعات تولیدکنندگان برنج و مرکبات استان و توسعه صادرات شد.

کد خبر 5928093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha