۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۵

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

هشدار هواشناسی سطح زرد صادرشد/افزایش سرعت باد ومواج شدن خلیج فارس

هشدار هواشناسی سطح زرد صادرشد/افزایش سرعت باد ومواج شدن خلیج فارس

بندرعباس - هواشناسی هرمزگان هشدار هواشناسی دریایی - سطح زرد از افزایش سرعت باد شمال غربی و مواج شدن دریا در خلیج فارس به ویژه جزایر کیش و لاوان، تنگه هرمز و بخش هایی از دریای عمان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: از ظهر جمعه تا اواخر وقت دوشنبه با افزایش سرعت باد شمال غربی - جنوب غربی تا ۴۷ کیلومتر بر ساعت (۲۶ نات) و افزایش موج تا ۱۸۰ سانتی متر (۶ پا) دریا در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم و مواج است.

طبق پیش بینی های هواشناسی انجام شده اختلال در رفت و آمدهای دریایی شناورهای سبک، اختلال در آمد و شد شناورهای مسافربری در بنادر غربی استان، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی و اختلال در تردد کشتی های تجاری در خلیج فارس وجود دارد.

توصیه می شود در این مدت، از رفت و آمد شناورهای سبک به ویژه در سواحل جزایر غربی استان هرمزگان(کیش و لاوان) و فعالیت تفریحی و شنا در مناطق یادشده خودداری شود.

همچنین تمهیدات لازم برای رفت و آمد شناورهای مسافربری در بنادر غربی و مرکزی استان هرمزگان و کشتی های تجاری در مناطق دریایی یادشده اندیشیده شود.

«معنا و مفهوم هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت نقطه ای است.»

در ساعت بعدازظهر در بلندی های استان ناپایداری وضعیت جوی پیش بینی می شود.

در ساعت های صبح تا ظهر نیز در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس وزش باد سطحی شرقی - جنوب شرقی و در طول روز غبار محلی خواهیم داشت.

در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی های استان به ویژه ارتفاعات شرقی (سردشت بشاگرد) رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی همراه با افزایش لحظه ای سرعت باد و وقوع گردوخاک پیش بینی می شود.

از بعدازظهر جمعه ۱۲ آبان تا اواسط هفته آینده با تاثیر سامانه بارشی، در بلندی ها و برخی مناطق ساحلی و دریایی استان رگبار باران، رعد و برق گاهی تُندباد لحظه ای و در پاره ای نقاط با احتمال تگرگ پیش بینی می شود، همچنین از عصر (جمعه) تا اواسط هفته آینده دریا به ویژه در محدوده جزایر غربی استان با افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

توصیه می شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی از رفت و آمد در حاشیه رودخانه ها به ویژه در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

کد خبر 5928208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha