۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۹

با وجود وعده قبلی؛

اقدام متناقض کمیته ملی پارالمپیک/ پاداش برخی ورزشکاران نصف شد!

اقدام متناقض کمیته ملی پارالمپیک/ پاداش برخی ورزشکاران نصف شد!

کمیته ملی پارالمپیک در حالی نسبت به پرداخت پاداش مدال آوری ورزشکاران بازی های پاراآسیایی اقدام کرده که شیوه و میزان پرداختی برخلاف مصوبات بوده است. 

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی پارالمپیک همچون کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران مدال آور خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، پاداشی به عنوان پاداش پای سکو در نظر گرفت.

طبق مصوبه هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک این پاداش برای مدال آوران طلا ٥٠٠ میلیون تومان بود و برای مدال آوران نقره و برنز هم به ترتیب ٢٠٠ و ١٠٠ میلیون تومان در نظر گرفته شد. ضمن اینکه وعده داده شده بود در صورت بهبود اوضاع مالی، رقم پاداش‌ها افزای یابد.

قرار بود پاداش پای سکو مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو همچون بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و پارالمپیک توکیو، بلافاصله پس از مدال آوری ورزشکاران در محل بازی‌ها به حساب شأن واریز شود. برخی مشکلات مالی اما پرداخت پاداش پای سکو مدال آوران هانگژو را به تهران کشاند اما میزان پرداختی برخلاف مصوبات بود.

کمیته ملی پارالمپیک روز یکشنبه برای تسویه حساب با مدال آوران خود در بازی‌های پاراآسیایی اقدام کرد. این کمیته پاداش‌ها را به صورت حضوری و با «ارز» پرداخت کرد. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که طلایی‌های بازی‌های پاراآسیایی ١٠ هزار دلار پاداش دریافت کرده اند اما این میزان برای برخی از قهرمانان نصف شده است مانند بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته.

تیم ملی والیبال نشسته مردان در بازی‌های پاراآسیایی بدون حتی بدون یک گیم باخته روی سکوی نخست ایستاد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. از طرفی غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک پیش از اعزام کاروان ایران به بازی‌های پاراآسیایی از برابری پاداش رشته‌های تیمی با رشته‌های انفرادی خبر داده بود.

همین مسئله انتقاد ملی پوشان والیبال نشسته را نسبت به نصف شدن پاداش قهرمانی که برای چهارمین دوره متوالی در بازی‌های پاراآسیایی به دست آمد، به همراه داشته است.

کمیته ملی پارالمپیک علاوه بر این اقدام، فعلاً پرداختی بابت مربیان و مدال آوری ورزشکاران آنها نداشته است و این مسئله هم انتقاد نمایندگان این جامعه را به دنبال داشته است. گویا برخی مشکلات مالی و کمبود بودجه باعث اقدام اینچنینی کمیته ملی پارالمپیک شده است.

کد خبر 5931468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha