۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۸

امام جمعه آستارا:

آرامستان آستارا گنجایش بیشتری برای دفن اموات ندارد

آرامستان آستارا گنجایش بیشتری برای دفن اموات ندارد

آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه آرامستان این شهر گنجایش بیشتری برای دفن اموات ندارد، گفت: پیش‌بینی احداث آرامستان جدید از نیازهای فعلی شهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا عصر دوشنبه با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

«حجت الاسلام محمد جواد باقری» امام جمعه آستارا در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: آرامستان آستارا گنجایش بیشتری برای دفن اموات ندارد لذا پیش‌بینی احداث آرامستان جدید از نیازهای فعلی شهر است.

امام جمعه آستارا گفت: موضوع آرامستان به یکی از مسائل مهم شهرستان تبدیل شده است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت زیرا همه مردم با آن دست به گریبان هستند و بارها در جلسات و سخنرانی‌ها نسبت به آن تاکید شده است.

وی همچنین بر حضور روحانی در آرامستان اشاره کرد و گفت: این موضوع از مطالبات مردم شهرستان است تا امور شرعی مربوط به کفن و دفن به درستی انجام پذیرد.

حجت الاسلام باقری به عدم رعایت ظواهر اسلامی در برخی مدارس اشاره کرد و گفت: رعایت قانون عفاف و حجاب به‌ویژه در اماکن عمومی ضرورتی انکارناپذیر است و دانش‌آموزان، اساتید و دانشجویان موظف هستند مسأله حجاب و ظواهر اسلامی را در مدارس و دانشگاه‌ها رعایت کنند که در این راستا معلم‌ها و مدیرها باید پیشرو باشند.

لزوم تبیین و ترویج فرهنگ توسط متولیان امر

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این نشست اظهار کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی در دولت کار و کرامت جدی گرفته شده و امیدواریم مسئولان در حوزه‌های مختلف مسایل فرهنگی را جدی بگیرند.

شهاب زاده سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی از موضوعات کلیدی و دستور کار اساسی شورای فرهنگ عمومی شهرستان دانست و گفت: تصمیمات شورا باید به‌صورت منظم و مستمر بررسی و مصوبات کاربردی و مناسب برای تقویت و حمایت از آن‌ها در دستور کار باشد.

وی با اشاره به نقش متولیان امر فرهنگ به ویژه آموزش و پرورش در ترویج و تبیین فرهنگ عمومی تصریح کرد: متولیان آموزش و پروش بر تشویق دانش آموزان و تجلیل از برترین‌های اخلاق و عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشند تا در جامعه الگو سازی گردد.

گفتنی است؛ طی تصمیم اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در تالارهای شهرستان و همچنین ممنوعیت استفاده از تصاویر بانوان در اعلامیه‌ها و سنگ مزار مصوب شد.

کد خبر 5932190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha