۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۲۹

مدیرکل راهداری لرستان:

۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان حذف شد

۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان حذف شد

خرم‌آباد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از حذف و اصلاح هفت نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در هفت‌ماهه سال جاری، هفت نقطه حادثه‌خیز در استان حذف شده، همچنین خط‌کشی دو هزار ۸۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۷۰۵ عدد تابلو و علائم افقی و عمودی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است، افزود: در این مدت پنج هزار ۴۳۵ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی، ۱۲۳ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۱۴ هزار و ۷۴۷ عدد چشم‌گربه‌ای، سه هزار و ۶۷۶ عدد استوانه ایمنی، ۹۶۴ عدد بشکه ایمنی، ۲۷۵ عدد شیار لرزاننده و ۳ هزار و ۴۸۵ عدد سرعت‌کاه در طول محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: احداث ۱۰ مورد روشنایی نقطه‌ای، نگهداری و به‌روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

شیروانی، به حفاظ‌های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد و افزود: در راستای ایمنی راه‌ها نیز در این مدت ۶۰ کیلومتر نیوجرسی چهارمتری تهیه و نصب و سه هزار و ۵۸۵ عدد نیوجرسی آشکارسازی شده است، همچنین ۶.۸ کیلومتر گاردریل تهیه و نصب و ۴ هزار و ۶۸۲ عدد آشکارسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه طی شش ماه اخیر بررسی شده است، گفت: از این تعداد برای ۵۷۱ پرونده مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.

کد خبر 5932284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      4 0
      سلام.لطفا فکری بحال خط کشی جادهای که به دورود منتهی می‌شود بکنید باران که میاد دیگه دید نداری شانسی باید بری.