۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲

هواشناسی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

وقوع یخبندان برای مناطق سردسیر خراسان جنوبی

وقوع یخبندان برای مناطق سردسیر خراسان جنوبی

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی با تقویت فشار در سطح زمین صبح فردا و جمعه وقوع یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی و به ویژه در شهرستان سربیشه قابل پیش بینی است.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان بارش های گزارش شده طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره داشت و اظهار کرد: در ایستگاه کرند ۵ میلی متر، قاین و حاجی آباد ۴ میلی متر، فخر آباد خضری و آویز دو میلی متر، اسلامیه، زهان و نوغاب حاجی آباد یک میلی متر و ایستگاه های درمیان، باغستان، خضری و سرایان هم کمتر از یک میلی متر بارش را ثبت کرده اند.

وی تصریح کرد: مطابق با الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیشیبابی هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی کماکان برای امروز تا اوایل وقت امشب به تناوب افزایش ابر و کماکان در نیمه شرقی و قسمت هایی از شمال استان بارش پیش بینی می شود

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی با تقویت فشار در سطح زمین صبح فردا و جمعه وقوع یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی و به ویژه در شهرستان سربیشه قابل پیش بینی است.

زارعی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای ۳ درجه سلسیوس خنک ترین و طبس با حداکثر دمای ۲۸ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان بوده است.

وی بیان داشت: نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۲۰ و ۶ درجه ثبت شده که نسبت به روز گذشته حداقل یک درجه افزایش داشته است.

کد خبر 5933586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha