۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴

اصفهان ۳ میلیون نفر بالای ۱۸ سال دارد

اصفهان ۳ میلیون نفر بالای ۱۸ سال دارد

اصفهان- معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: اصفهان ۳ میلیون نفر بالای ۱۸ سال دارد که در کشور جمعیت این افراد به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر, علی پارسا در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت بانوان اظهار داشت: در هفته سلامت بانوان که از ۲۰ آغاز و تا ۲۶ ادامه دارد، طرح بسیج ملی غربالگری فشارخون از ۲۰ آبان ماه در سراسر کشور و از جمله اصفهان آغاز و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح تمام افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند شرکت کنند، افزود: بر اساس برآورده اولیه جمعیت افراد بالای ۱۸ سال در اصفهان بالغ بر ۳ میلیون نفر است ودر کشور تعداد آنها به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اعلام اینکه این طرح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها بشکل صد درصد و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ۷۰ درصد باید پوشش داده می‌شود.

وی به شعارهای هفته سلامت بانوان اشاره کرد و افزود: «مزایای فردی، خانوادگی و اجتماعی مادری»، «خانه داری، خانه نشینی نیست»، «فضای مجازی و سلامت بانوان»، «سواد سلامت بانوان با رویکرد سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی»، «سلامت باروری زنان و آسیب‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی»، «طب ایرانی و سلامت بانوان»، «یافته های جدید علم پزشکی در سرطان‌های زنان» از شعارهای این هفته است.

پارسا گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده در بین زنان میانسالی که زیر پوشش مراقبت‌های مراکز بهداشت استان در سال ۱۴۰۱ قرار گرفتند، کم تحرکی (فعالیت فیزیکی نامطلوب) و اضافه وزن از مهمترین عوامل خطر برای سلامتی آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته از جمعیت حدود یک میلیون و ۱۶۴ هزار زن میانسال (۳۰ تا ۵۹ ساله) در استان اصفهان حدود ۵۵۵ هزار نفر انواع مراقبت‌های بهداشت و سلامت مربوط به این گروه سنی را در مراکز بهداشت و جامع سلامت دریافت کردند.

معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: ارزیابی شاخص‌های تندرستی در بین این زنان میانسال که انواع مراقبت‌ها را از مراکز بهداشت استان اصفهان دریافت کردند نشان داد که ۶۵.۴ درصد آنها فعالیت فیزیکی نامطلوب و ۴۰.۷ درصد آنها اضافه وزن دارند.

وی با بیان اینکه ۲۸.۴ درصد آنها دچار چاقی، ۱۱ درصد دچار چربی خون بالا و ۳.۶ درصد دچار فشار خون بالا هستند، ادامه داد: با توجه به شناسایی این عوامل خطر در بین زنان میانسال انواع خدمات بصورت کامل‌تر و آموزش‌های لازم به آنها برای رفع این عوامل خطر ارائه شد.

پارسا خاطرنشان کرد: سال گذشته از جمعیت ۳۷۶ هزار نفری بانوان جوان ۱۸ تا ۳۰ ساله استان نیز حدود ۸۶ هزار نفر مراقبت‌های بهداشتی و سلامت را دریافت کردند.

کد خبر 5939176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha