۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور افزوده می‌شود

۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور افزوده می‌شود

ارومیه - معاون وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان فعالیت دولت سیزدهم‌ ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزاعی عصر روز چهارشنبه در آئین افتتاح سینما سیمرغ بوکان اظهار کرد: قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۵۷۰ سینما در کشور وجود داشت و ما تصمیم گرفتیم در این دولت، ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور اضافه کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ۲۳۲ سالن سینما از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ شهر با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما است.

خزاعی ادامه داد: سعی خواهیم کرد پس از احداث سالن‌های سینمایی، تجهیز آنها را به سرعت شروع کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: احداث سینما یکی از برنامه‌ها و مصوبات سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به مناطق مختلف کشور است.

خزاعی با اشاره به انجام سفرهای مختلف به شهرستان‌های کشور از جمله بوکان در آذربایجان غربی گفت: هدف ما از سفرهای استانی برررسی وضعیت، تقسیم امکانات و دیدار و گفت و گو با هنرمندان این مناطق است.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ سالن در ۵۰ منطقه محروم کشور در حال ساخت است و این امر یک گام مهم در ترویج فرهنگ سینما در مناطق کمترتوسعه یافته است.

خزاعی در خصوص راه اندازی سینمای جوانان نیز گفت: در ابتدا باید دفتر نمایندگی راه اندازی شود و پس از برگزاری چند دوره و جذب هنرجویان نمایندگی به دفتر ارتقا یابد.

فرماندار بوکان هم در این آئین گفت: با افتتاح سینما سیمرغ گام مهمی در راستای توجه ترویج فرهنگ استفاده از سینما در بوکان برداشته شد.

خشایار صنعتی افزود: افتتاح سینما سیمرغ و پردیس سینمایی در بوکان یک مطالبه عمومی است و بوکان مهد فرهنگ و هنر در جنوب آذربایجان غربی است.

وی اضافه کرد: راه اندازی دفتر سینما جوانان و برپایی کارگاه‌های فرهنگی و هنری در بوکان یکی از نیازهای جوانان این منطقه است.

سینما سیمرغ بوکان روز چهارشنبه با حضور محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور در مجتمع فرهنگی هنری سردار شهید قاسم سلیمانی این شهر افتتاح شد.

کد خبر 5940316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha