۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور:

۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی برای مردم غزه جمع آوری شد

۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی برای مردم غزه جمع آوری شد

بیرجند-دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به کمک های بشر دوستانه به مردم غزه گفت:با اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر بیش از ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۴۰۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی ظهر پنج شنبه در اجرای طرح ملی نذر خدمت در شهرستان نهبندان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهارکرد: جمعیت هلال احمر نشانه امید در جامعه است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: طبق آیه قرآن یک نفر با مالش، یک نفر با جانش، یک نفر با قلمش و یک نفر با تخصصش می‌تواند اقدام انسان‌دوستانه انجام دهد.

وی ادامه داد: استان زنجان فاصله زیادی با خراسان جنوبی دارد اما خیران و داوطلبان هلال ده‌ها کیلومتر بدون هیچ چشم داشتی با خدمت بی‌منت حضور پیداکردند و به کمک مردم خراسان جنوبی آمدند که این برخواسته از اصول و مبنای دین اسلام است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: امروز ما نیاز داریم به امید چراکه دشمن تمام توانش را در راستای ناامید کردن مردم معطوف کرده است.

سلیمانی بیان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در راستای تحقق آرمان‌ها و اصول و اهداف جمعیت که کاهش آلام بشری هست، برنامه داشتن در امیدآفرینی است.

وی افزود: در شرایط تنگنا در گذشته مردم به هم‌نوع خود کمک می‌کردند امروز نیز همان روحیه وجود دارد و این یک نوع جهاد است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مثل شهید فهمیده امروز نوجوانی مانند علی لندی داریم و یا مانند پزشک فوق تخصص بدون منت انجام وظیفه می‌کند که این همان از خودگذشتگی و ایثار است.

سلیمانی با اشاره به کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه، گفت: با اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر بیش از ۹۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۴۰۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی جمع‌آوری و ارسال شد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه همدلی و هم افزایی مورد تاکید ائمه و قریب به اتفاق شهدا نیز است، افزود: یکی از نکاتی که باید برجستگی آن را وافر کنیم، همین همدلی است که بسیار در جمعیت هلال احمر دیده می‌شود.

دبیرکل هلال احمر کشور خاطرنسان کرد: جمعیت هلال احمر به دور از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای تمام توجه خود را معطوف به خدمت بی‌منت کرده است.

کد خبر 5940630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha