۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی:

«زیارت» آرامش بخش است/ضرورت عمومی سازی دانش گفت وگو با خدا

«زیارت» آرامش بخش است/ضرورت عمومی سازی دانش گفت وگو با خدا

مشهد- رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: زیارت گفت وگوی صمیمی با خدا و التیام بخش است و در زیارت احساس سبکی و آرامش رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، احد فرامرز قراملکی ظهر پنجشنبه در اختتامیه همایش بین المللی الهیات و زیارت اظهار کرد: ظرفیتی که تولیت آستان قدس رضوی برای مطالعات و پژوهش در سطح جهانی ایجاد کرده کاری بسیار بی نظیر است؛ بر همین اساس آیت الله مروی بر تداوم و ادامه کار این همایش تاکید کردند.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی از نظر پژوهش ظرفیت بسیاری را فراهم کرده است. مطالعه آسیب شناسی زیارت در این مرکز صورت گرفته و این همایش، موج سوم در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است. گروهی از پژوهشگران، حجم بسیاری از زائران را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

قراملکی گفت: در آستان قدس رضوی یک ذخیره بزرگ علمی قفل شده وجود دارد که باید گشوده شود.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: داده‌های بسیار زیادی درباره شفا بخشی وجود دارد و مطالعات انجام شده در حوزه زیارت، تحول خاصی در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

قصه شفابخشی با مستندات پزشکی همراه است

وی ابراز کرد: قصه شفابخشی با مستندات دقیق پزشکی همراه است و انواع داده‌ها و تاریخچه فرد شفا گرفته ثبت شده است.

قراملکی به ضرورت تداوم کار الهیات زیارت اشاره کرد و گفت: لازمه استمرار آن، ارائه‌های پژوهش از سوی اساتید است و همکاری با انجمن علمی فلسفه دین در آینده باید ادامه پیدا کند.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در راستای این همایش، مدرسه مطالعات میان رشته‌ای در تابستان باید شکل بگیرد، در بخش فارسی زبان و انگلیسی زبان و خروجی آن تربیت محققینی برای بنیاد پژوهش‌ها، دانشگاه رضوی و آستان قدس رضوی است.

ضرورت عمومی سازی دانش الهیات زیارت

وی ابراز کرد: الهیات زیارت حوزه میان رشته‌ای است و عمومی سازی دانش الهیات زیارت باید در دستور کار قرار گیرد.

تجربه زیارت همراه با تقدس است

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نقش محیط بسیار مهم است چون خود محیط پرنقش است و زیارت محیطی پرنقش و آکنده از هنر و موج‌های انرژی است.

وی با اشاره به اینکه تجربه زیارت همراه با تقدس و نزدیکی با خدا و درک حضور است، افزود: از این رو زیارت گفت‌وگوی صمیمی با خدا و التیام بخش است و در زیارت احساس سبکی و آرامش شکل می‌گیرد.

کد خبر 5940691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha