۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

مسوول کانون فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود:

پرستاری از منظر اسلام دارای اهمیت و جایگاه والایی است

پرستاری از منظر اسلام دارای اهمیت و جایگاه والایی است

مشگین‌شرقی- مسوول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: پرستاری در فرهنگ اسلامی ما جایگاه بسیار رفیعی دارد و هنری بی‌نظیر و تخصصی بی‌همتا است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک ولادت با سعادت تجسم ایثار حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: یکی از درجه‌های والای زینب کبری (س) مقام علمی و دانش بیکران آن حضرت است، او نواده پیامبر، مدینه علم و دختر علی (ع) باب مدینه علم و از خاندانی است که از کودکی علم به آنها چشانده شده و وجودشان از آن سیراب گردیده است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) با دانشی مبتنی بر آیات قرآن کریم در مقام ابلاغ کلام کربلا از جان مایه گذاشت و ثمره آن جاودانگی جریان عاشورا گشت، گفت: سخنان و خطبه‌های عالمانه و همراه با استدلال به آیات قرآن از سوی حضرت زینب (س) در کوفه نزد عبیدالله بن زیاد و همچنین در دربار یزید، هر کدام شاهدی بر توانایی علمی این بانوی بزرگوار اسلام است.

مسؤول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود با بیان اینکه بیشترین ویژگی‌های ثابت شخصیت هر انسانی از تربیت او سرچشمه می‌گیرد، افزود: همانگونه که اعمال، رفتار، حرکات، سکنات، اخلاقیات و صفات هر انسان از نوع تربیتی که در شخصیت وی اثر عمیق گذارده است سرچشمه می‌گیرد، شخصیت وجودی حضرت زینب (س) نیز از زمان کودکی در دامان نبوت و مهد ولایت، شکل گرفته است.

دستگزار تصریح کرد: شخصیت حضرت زینب (س) همگام با جریانات سرنوشت ساز تاریخ اسلام تکامل یافته و در کنار خاندان اهل بیت و عصمت (ع) آب حیات از این چشمه‌های جوشان نوشیده و نقشی مکمل و سازنده ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه از کودکی نشانه‌های علم الهی و عظمت روح در این بانوی باعظمت اسلام هویدا بود و بسیاری از ویژگی‌های آن حضرت افاضه‌های قدسی حق تعالی بوده اما به طور مسلم ظرف وجودی حضرت نیز توانایی و لیاقت این افاضات را داشته است.

مسؤول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود ادامه داد: حضرت زینب (س) درس‌های مترقی و متعالی تربیتی را در خانه‌ای که سه تن از پاک‌ترین آفریدگان خداوند متعال یعنی پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) نظارت و سرپرستی می‌کردند، فراگرفت همانگونه که علم همراه با فصاحت و بلاغت و خبر از آینده و نیز شناخت زندگی، قدرت و عزت نفس، شجاعت، صبر، ایثار و فداکاری، ولایتمداری، عبادت و همسرداری را در آن بیت شریف آموخت.

دستگزار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) بعنوان روز پرستار، ضمن قدردانی از تلاشگری و سخت‌کوشی تمام فعالان عرصه سلامت به ویژه پرستاران بزرگوار، گفت: حضرت زینب (س) پرستار نهضت کربلا بودند و پرستاری در فرهنگ اسلامی ما جایگاه بسیار رفیعی دارد، پرستاری هنری بی نظیر و تخصصی بی همتا است.

وی با بیان اینکه پرستاری تنها مراقبت از علائم حیاتی بیمار نیست، فقط نگهبانی از مرز حیات بیمار نیست بلکه دمیدن روح زندگی است، گفت: پرستاران نقش مهمی در حفظ و ارتقا سلامت جامعه دارند و یکی از حلقه‌های مهم و مؤثر در زنجیره سلامت هستند.

دستگزار خاطرنشان کرد: سالروز ولادت این بانوی بزرگ موقعیت مناسبی برای قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری است که در این شرایط سخت در مبارزه با بیماری‌ها جان خود را برای بهبود حال بیماران به خطر می‌اندازند.

کد خبر 5943914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha