۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۵

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

آموزش و پرورش در خط مقدم جهاد و نبرد با دشمن است

آموزش و پرورش در خط مقدم جهاد و نبرد با دشمن است

مرودشت - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز دشمن متوجه شده که برای نابودی یک جامعه باید دانش‌آموزان را هدف قرار بدهد و امروز دانش‌آموزان و فرهنگیان در خط مقدم نبرد با دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلیل عسکری عصر چهارشنبه در یادواره سرداران و ۱۲۴ شهید منطقه درودزن که در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر رامجرد برگزار شد گفت: در زمان دفاع مقدس معلمان پشت جبهه‌ها تربیت فرزندان ما و رزمندگان صالح را برعهده داشتند و نظامیان ما می‌جنگیدند و امروز این وظیفه بر دوش آموزش و پرورش و معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: نسل نوجوان و جوان ما تشنه معارف اسلامی و نیازمند دریافت فرهنگ ایثار و شهادت است و این وظیفه برعهده ما معلمان است که این فرهنگ ناب را منتقل کنیم.

محمد خلیل عسکری گفت: معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران، انقلاب را حول سه محور مکتب دینی اسلام، پشتوانه مردمی و طاعت‌پذیری از ولایت فقیه به پیش برد و به دست رهبر فرزانه انقلاب سپرد و بسیج نیز به عنوان عصاره این سه عنصر بنیان نهاده شد و اندیشه بسیجی حول محور قرآن حرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: بسیجیان همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس ما اهل ایثار و گذشت، نماز اول وقت، عدالت‌خواهی و تبعیت از مظلومان هستند.

عسکری افزود: امروز تفکر بسیجی به عنوان نماد انقلاب و نمود انقلابی‌گری در بیانیه گام دوم انقلاب به تمام دنیا صادر شده و در آموزش و پرورش نیز باید این تفکر حاکم باشد و علم، اخلاق، معنویت و اعتقاد به عنوان خصوصیات یک بسیجی در این نهاد ایجاد شود.

در این مراسم که همراه با مداحی و روایتگری با معنویت و شور و حال خاصی توسط اقشار مختلف مردم برپا گشت یاد و خاطره ۱۲۴ شهید مناطق درودزن، رامجرد و ابرج در بخش درودزن شهرستان مرودشت گرامی داشته شد.

کد خبر 5947590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha