۵ آذر ۱۴۰۲، ۷:۳۵

پس از بازتاب در فضای مجازی؛

تصویر اشک و مقاومت در یک قاب/ هنرمندان هم نقش زدند

تصویر اشک و مقاومت در یک قاب/ هنرمندان هم نقش زدند

پدری پس از انتشار عکسی در فضای مجازی که در آن دختر شهیدش را برای وداع در آغوش کشیده است، توسط هنرمندان ایرانی و خارجی مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از گذشت بیش از چهل روز از آغاز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، هر روز شاهد عکس‌ها و ویدیوهایی از شهادت کودکان مظلوم فلسطینی هستیم که دل‌های همگان را به درد می‌آورد. بر اساس آمار موجود از شهدای غزه، تاکنون ۸۱۷۶ کودک فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند.

هنرمندان هم نقش زدند/ تصویر اشک و مقاومت در یک قاب

یوسف الصیفی عکاس و خبرنگار فلسطینی که اغلب عکس‌ها و ویدیوهایی را از غزه منتشر می‌کند، چند روز قبل، ویدئو و عکس از پدری که دختر شهید شده‌اش را در آغوش کشیده و با او وداع می‌کند، منتشر کرد که این لحظه بسیار در فضای مجازی دیده شد. این وداع جانکاه پدر با دخترش احساسات بسیاری را برانگیخت. این لحظه آن‌چنان غم‌بار و عاشقانه بود که طراحان گرافیک و تصویرسازهای بسیاری، این لحظه را دستمایه طرح‌های خود قرار دادند.

هنرمندان هم نقش زدند/ تصویر اشک و مقاومت در یک قاب

بار عاشقانه و غم‌بار این لحظه به اندازه‌ای بود که دل هر کسی را به درد می‌آورد و از طرفی ایستادگی این پدر در مواجهه با شهادت دختر خردسالش، یکی از نمادهای مقاومت مردم فلسطین شده است به همین دلیل این لحظه را خیلی از هنرمندان ایرانی و خارجی طراح گرافیک و تصویرساز دست‌مایه قرار دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به حسین اکبری، ابوبکر عبدالاسمی، معاد سلوادی، آلاء الرحمن، جدا جرمی، عبدالله هادیا، ابراهیم الشیدیقی، کوثر الزوید، زخمه حکی، إبا الرواحی و احمد راوی اشاره کرد که برخی از طرح‌های آن‌ها در این گزارش منتشر شده است.

هنرمندان هم نقش زدند/ تصویر اشک و مقاومت در یک قاب

بوسه‌های پدر بر چشمان دختر خردسالش و محکم در آغوش گرفتن او چنان تأثیرگذار بوده که آثار این هنرمندان را نیز منحصربه‌فرد کرده است؛ در یک توییت از آن تعبیر به «روح الروحی؛ جان جانان» شده و در توییتی دیگر نوشته شده است «در کربلای غزه، رقیه‌های سه ساله هم این‌گونه پر کشیدند تا بفهمیم چرا ماجرای شام از تمام غم‌ها بر اهل بیت (ع) جان‌گدازتر بود».

کد خبر 5949204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند ساده IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      1 1
      خدا می بیند و جواب خواهد داد... خون به ناحق ریخته شده روی زمین از آدم تا به هم اکنون جواب داده و در طول تاریخ بی جواب نبوده است ... و تو خود بخوان حدیث مفصل از ایمان به این مطلب....