۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶

رییس منابع طبیعی آستارا:

بیش از ۲ هکتار از جنگل‌های آستارا طعمه حریق شد

بیش از ۲ هکتار از جنگل‌های آستارا طعمه حریق شد

آستارا- رییس اداره منابع طبیعی آستارا با اشاره به اینکه از شب گذشته تا امروز بیش از ۲ هکتار از جنگل‌های آستارا طعمه حریق شده است، گفت: با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی آتش مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قمی ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو هشدار سازمان هواشناسی در خصوص وزش باد گرم در شهرستان آستارا از روز یکشنبه تا پایان دوشنبه نیروهای منابع طبیعی آستارا در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: پس از گزارش‌های سامانه مردمی در خصوص آتش سوزی در جنگل‌های منطقه توراده آستارا، ۱۲ نفر از نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی به منطقه اعزام شدند و آتش مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آستارا ادامه داد: در این آتش سوزی به دو هکتار از جنگل‌های آستارا آسیب رسید و تعداد ۶۰ اصله درخت جنگلی و تعدادی درختان آلوچه و افرا که در طرح جنگل کاری کاشته شده بودند دچار حریق شدند.

وی افزود: صبح امروز نیز در منطقه‌ای در همان نزدیکی گزارش آتش سوزی داشتیم که به کمک نیروهای منابع طبیعی و نیروهای مردمی مهار شد و امروز نیز در ارتفاعات بین شهرستان آستارا و استان اردبیل آتش سوزی دیگری گزارش شده که مقدار آن هنوز مشخص نشده است.

وی تاکید کرد: از مردم عزیز تقاضامند داریم در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در منطقه با شماره ۱۵۴۰ که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات است، با منابع طبیعی درمیان بگذارند.

کد خبر 5950409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha