۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس:

وظیفه نماینده مجلس قابل تفویض به جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی نیست

وظیفه نماینده مجلس قابل تفویض به جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی نیست

قزوین- نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس گفت: نمی‌توانیم وظایف نمایندگی مجلس را به احزاب و افراد دیگری تفویض کنیم و این کار غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله عباسپور ظهر دوشنبه در نشست مطالبه گری دانشجویان قزوین اظهار کرد: رسالت اصلی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ریل گذاری و ایجاد چارچوب برای حرکت قوای دیگر کشور است.

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه قانون گذاری اقدامات بزرگ و قابل قبولی را انجام داده است، تاکید کرد: اقدام مجلس در حوزه قانون لغو راهبردی تحریم‌ها کار بی سابقه‌ای بود که مورد تقدیر رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خود داوطلب شفافیت هستند، افزود: این قانون در مجلس مصوب شده اما برای تعیین تکلیف در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده و باید از مجمع مطالبه شود.

وی اضافه کرد: برای اعلام آرای خود در مجلس به صورت شفاف هم اعلام آمادگی کرده‌ایم و مشکلی از این حیث نداریم.

عباسپور ادامه داد: با شورای ائتلاف جلسات مستمر داشته و مشکلی با آنها نداریم اما نمی‌توانیم وظایف نمایندگی مجلس را به احزاب و افراد دیگری تفویض کنیم و این کار غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر عدم دخالت نمایندگان در حوزه اجرا و انتصابات تاکید دارند اما به مدیران اجرایی کشور را به مشورت با نمایندگان توصیه می‌کنند.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج اضافه کرد: باید مرز بین دخالت و مشورت را تفکیک کنیم تا بتوانیم این دو را بشناسیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به نمایندگان توصیه کرده‌اند که در بین مردم حاضر شوید و وقتی بین مردم می‌رویم طبیعتاً مردم درخواست‌هایی را در رابطه با مشکلات خود دارند و اگر این مشکلات را پیگیری کنیم به اسم دخالت نوشته می‌شود.

عباسپور اضافه کرد: جریان انقلاب فشار می‌آورد که چرا نا اهلان مسئولیت گرفته‌اند اما اگر همین مطالبه را پیگیری کنیم به دخالت در انتصابات محکوم می‌شویم.

وی عنوان کرد: افزایش بودجه استان از ۳۵۰ میلیارد تومان به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان نتیجه کار و همدلی مجمع نمایندگان استان است و نگاه ما استانی است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در پایان بیان کرد: نتیجه پیگیری سد بالاخانلو یا آب آبیک که توسط مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد به تمام استان خواهد رسید.

کد خبر 5951707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha