۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵

رییس شورای شهر بوشهر:

سرانه فضای سبز در شهر بوشهر به ۱۱ متر مربع می‌رسد

سرانه فضای سبز در شهر بوشهر به ۱۱ متر مربع می‌رسد

بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توسعه فضای سبز در شهر بوشهر سرانه فضای سبز این بندر از ۶ متر مربع فعلی به ۱۱ متر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک روش صبح یکشنبه در آئین آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در پارک لیل بوشهر گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد درختکاری و کاشت درخت خوشبختانه دولت طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور را آغاز کرد که جای خوشحالی و خرسندی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به رویکرد شورای ششم در زمینه توسعه فضای سبز و پارک‌ها گفت: از ابتدای کار شورا عملیات احداث چند پارک شروع شده است که پارک لیل که امروز این مراسم در آن اجرا شده یکی از آنها است که در ورودی شهر و در مجاورت شهرک نیایش احداث شده است.

نیک روش خاطر نشان کرد: برای توسعه فضای سبز و پارک‌ها برنامه ریزی و اعتبارات خوبی هر ساله پیش بینی شده تا به استاندارهای ملی برسیم.

رئیس شورا ی اسلامی شهر بوشهر طرح یک میلیارد درخت را یک فرصت بسیار مناسب برای کاشت درخت در محلات و ساحل دانست و گفت: انتظار داریم شهرداری ساز کاری جهت مشارکت شهروندان، تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها، دانش آموزان و دانشجویان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در این طرح در راستای شهر آباد و سبز اتخاذ کند.

وی از انجام مطالعات ۲ پارک بزرگ در محلات جنوبی شهر بوشهر خبر داد و گفت: طراحی یک پارک پنج هکتاری بین تنگک دوم و سوم، طراحی فاز یک پارک جنگلی ۱۳۴ هکتاری در غرب گذر شهید گرد به عنوان بزرگترین پارک جنگلی استان در دستور کار است که با اجرای آن شاهد جهش بزرگی در توسعه فضای سبز و تفریحی مرکز استان خواهیم بود.

کد خبر 5956366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha