۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳

یادداشت معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد؛

اگر آتش بس قطعی برقرار شود محاکمه نتانیاهو و موساد آغاز خواهد شد

اگر آتش بس قطعی برقرار شود محاکمه نتانیاهو و موساد آغاز خواهد شد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت:اگر آتش بس قطعی شروع شود و پایان جنگ اعلام شود محاکمه نتانیاهو و دولتش و موساد بخاطر شکست بزرگ ۷ اکتبر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یادداشتی نوشت: رژیم صهیونیستی مجدداً با تانک و توپخانه و به شکل کور و غیرهدفمند به مناطق و اردوگاه‌های جبالیا، خزاعه و مغازی حمله کرده است.

حملات مجدد نشان می‌دهد که اسرائیل نتیجه جنگ چهل و هفت روزه قبل را شکست خود می‌داند و اگر خروجی جنگ و مفاد آتش بس، پیروزی برای او محسوب می‌شد مجدداً حمله را شروع نمی‌کرد. نقطه آغاز درگیری، اختلاف نظر دو طرف بر سر لیست تبادل اسرا است و اسرائیلی‌ها جدول ارائه شده از طرف حماس که رنکینگ و درجه بندی اسرا که شامل اسرای عادی، اسرای نظامی میان پایه و اسرای نظامی بلندپایه است را قبول نکرده اند.

مردم مقاوم و مقتدر و صبور غزه همچنان با جنگ نابرابر و ناعادلانه و بسیار سختی رو به رو هستند اما اسرائیل در متزلزل‌ترین و شکننده‌ترین نقطه تاریخ خود قرار گرفته است و برای بقا و جلوگیری از تثبیت انگاره فروپاشی می‌جنگد و احتمالاً شدت وحشیگری خود را افزایش می‌دهد.

صهیونیست‌ها راهی جز بازیابی حداقلی و احیای امنیت روانی خود در منطقه و جهان ندارند و باید به نقطه‌ای از جنگ برسند که بتوانند ادعا کنند که شکست نخورده اند، نقطه‌ای که شاید هرگز به آن نرسند.

حماس با هوشمندی آماده پذیرش سه طرح متفاوت و سه سناریو برای تمدید آتش‌بس بود، اما رژیم صهیونیستی با اذعان به موضع ضعف خود نپذیرفت و از دیروز ظهر رژیم صهیونیستی آرایش جنگی خود را برای ازسرگیری جنایاتش در غزه آماده کرده بود و چند پیشنهاد که برای مبادله اسرا با اسرائیل ارائه شده است را رد کرده است.

طی مدت آتش‌بس موقت ۸۵ زن و کودک اسرائیلی آزاد شده‌اند و اسرائیل به شیوه‌ای موذیانه لیستی از اسامی اسرای اسرائیلی را ارائه داده بود که همگی نظامیان زن بودند و حاضر به آزادی اسرای فلسطینی سالخورده و زنان در مقابل اسرای سالخورده اسرائیلی نشدند. حماس به قطر اعلام کرد که مبادله اسرای غیرنظامی و آتش‌بس در غزه ادامه یابد.

نتانیاهو برای جلوگیری از سقوط دولت شکننده اش، ژست ادامه جنگ را گرفته است و اگر آتش بس قطعی شروع شود و پایان جنگ اعلام شود محاکمه او و دولتش و موساد بخاطر شکست بزرگ ۷ اکتبر آغاز خواهد شد.

کد خبر 5956484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha