۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۶

جانشین قرارگاه دامپزشکی کشور مطرح کرد؛

اجرای ۱۲۰۰ رزمایش جهاد دامپزشکی در کشور

اجرای ۱۲۰۰ رزمایش جهاد دامپزشکی در کشور

ساری- جانشین قرارگاه دامپزشکی کشور از برپایی هزار و ۲۰۰ رزمایش جهاد دامپزشکی و ارائه ۲۰ میلیون خدمت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین اسدی یکشنبه شب پس از پایان اولین روز رزمایش جهاد دامپزشکی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ۲۰ میلیون خدمت رایگان واکسیناسیون، سم پاشی، ویزیت و آموزش در مناطق محروم و صعب العبور در ۱۲۰۰ رزمایش جهاد دامپزشکی ارائه شد

اسدی در این مراسم گفت: اقدام جهادی یعنی عبور از موانع و تلاش برای حل مشکلات و هرجا جهادی عمل کردیم مشکلات راحت‌تر حل گردید که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام با دستان خالی جلوی کشورهای قدرتمند ایستادند.

وی ادامه داد: اگر در جهاد تبیین و جهاد دامپزشکی خوب عمل کنیم، می‌توانیم سربازان گمنام عرصه سلامت غذایی که همکاران دامپزشکی هستند را افسران سلامت غذایی بنامیم.

مشاور معاون وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر کار جهادی گفت: در خرداد ۱۴۰۱ اولین رزمایش جهاد دامپزشکی در منطقه زاگرس ایران انجام شد و تاکنون ۱۲۰۰ رزمایش ملی در کشور برگزار گردید.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم جهاد دامپزشکی ارائه ۲۰ میلیون خدمت رایگان واکسیناسیون، سم پاشی، ویزیت و آموزش در مناطق محروم و صعب العبور بود که حاصل زحمات آن مقابله با بیماری‌های مختلف به ویژه طاعون نشخوار کنندگان کوچک بود.

جانشین قرارگاه جهاد دامپزشکی کشور به تفاهم بین سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: کسانی که در بخش خصوصی و دانشجویی در اردو جهادی شرکت کنند با تأیید مدیر کل استان امتیاز بازآموزی خواهند گرفت.

وی آشنایی با روحیه انقلابی‌گری و کارهای جهادی همچنین کشف تجربه دانشجویان و جوانان در کنار درمانگران با تجربه از دیگر دستاوردهای این آزمایش‌ها دانست.

ارائه چهار میلیون خدمت رایگان در هفته بسیج

اسدی از ارائه ۴ میلیون خدمات رایگان در هفته بسیج خبر داد و گفت: این یک افتخار بزرگ برای سازمان دامپزشکی است و از تمام زحمتکشان و افسران سلامت غذایی کشور تقدیر می‌گردد.

آقاپور کاظمی در این مراسم گفت: همزمان با اعزام ۱۹ گروه جهادی، واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۲ هزار رأس دام سبک و سنگین، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی و آموزش بهره برداران از امروز یکشنبه به مدت سه روز در شرق مازندران شروع شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون رایگان دام در قالب اولین رزمایش جهاد دامپزشکی مازندران با شعار سفیران خدمت تا ۱۵ آذر ماه در ۱۵ روستای منطقه محروم و کم برخوردار هزارجریب شهرستان بهشهر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در آئین رزمایش جهادی دامپزشکی با بیان اینکه تمامی بیماری‌های احتمالی دام و طیور با اقدامات پیشگیرانه تحت کنترل است، گفت: در سال جاری بیش از پنج میلیون واکسیناسیون انواع دام علیه بیماری انجام شد.

آقاپور کاظمی سمپاشی را مهمترین راهکار پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی دانست و ادامه داد: از همه دامداران استان توقع داریم تا سمپاشی جایگاه دام و انجام واکسیناسیون رایگان را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه همواره دانشجویان جهادی دامپزشک کمک کار در پیشگیری از بیماری‌های دامی در مناطق محروم هستند، گفت: همه این اقدام برای کنترل بیماری در جمعیت دام عشایری استان مازندران است.

وی بر لزوم پیشگیری از بیماری‌های احتمالی دامی در بین جمعیت دامی مناطق محروم استان تاکید کرد و بیان داشت: در این رزمایش جهاد گران جهاد کشاورزی و سپاه کربلا مازندران همکاری همه جانبه دارند.

کد خبر 5956971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha