۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶

توسط انتشارات سوره مهر؛

رمان «بَشکوچ»چاپ شد/روایت دفاع تکاوران دریایی از خرمشهر

رمان «بَشکوچ»چاپ شد/روایت دفاع تکاوران دریایی از خرمشهر

رمان «بَشکوچ» نوشته سلمان کریمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «بَشکوچ» نوشته سلمان کریمی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.«بشکوچ» یا «شیردال» موجودی افسانه‌ای با تن شیر و سر دال و گوش اسب است که ساخت تندیس آن در معماری کاربرد دارد و نمادی از دفاع از میهن هستند.

این کتاب در بستر زمانی محاصره ۳۴ خرمشهر رخ می‌دهد. این رمان روایت سی و چهار روز از زندگی یکی از تکاوران پایگاه دریایی بوشهر است که برای دفاع در مقابل تجاوز دشمن به خرمشهر اعزام می‌شود؛ شخصیتی قرص و محکم که نظامی‌گری برایش همه‌چیز است. هنگام ورود به خرمشهر عاشق می‌شود و روایت عشق و جنگ تا آخر رمان، همسو باهم، به پیش می‌رود.

گرچه موضوع این رمان جنگ است اما عشق محور اصلی داستان است و نوسانات در روابط عاشقانه در طول رمان با رخدادهای جنگ همسو است و حس ترحم، تنفر، دلسوزی و شگفتی که خواننده با آن درگیر می‌شود همزمان به جنگ و عشق ربط دارد و گویی هر دو در آنِ واحد حسی مشترک القا می‌کنند.

رمان زبانی ساده دارد و با توصیفات جذاب مخاطب را در صحنه و میدان جنگ قرار می‌دهد. «بشکوچ» سعی دارد رشادت و غیرت نیروهای دریایی و مردم را در قالب داستان در زمان جنگ تحمیلی برای مخاطب امروز تعریف کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«گوش بردم جلوی دهانش، انگشت گذاشتم زیر گلویش، روی مُچ‌اش؛ نفس نمی‌کشید. قلبش نمی‌زد. چشم‌های نیمه‌بازش به خیابان قفل بود، به کف آسفالت خونیِ پر از جنازه و مجروح و تانک‌های سوخته. دستم روی صورتش می‌لرزید. نفسم بالا نمی‌آمد. حس کردم چشم‌هایم بسته می‌شود. چشم گرداندم. برای اولین بار دنبال کسی بودم که کنارم باشد.»

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5957209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha