۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷

معاون کانون پرورشی اردبیل:

کانون اردبیل پذیرای کودکان با نیازهای ویژه است

کانون اردبیل پذیرای کودکان با نیازهای ویژه است

اردبیل - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان اردبیل گفت: مرکز شماره سه کانون پرورش فکری در اردبیل به‌عنوان مرکز تخصصی پذیرای افراد دارای نیازهای ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش علومی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی معلولان کانون پرورشی استان اردبیل اظهار کرد: مرکز شماره سه کانون در اردبیل به عنوان مرکز تخصصی پذیرای افراد دارای نیازهای ویژه است که با فراهم آوردن استانداردهای فیزیکی ساختمان در این مرکز و در اختیار قرار دادن وسیله ایاب‌وذهاب، خدمت‌رسانی فرهنگی به دانش آموزان مدارس استثنایی به‌صورت هفتگی در حال انجام است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه نیز در کنار دیگر افراد جامعه امکان شکوفایی استعدادهایشان را دارند و معلمان و زحمت‌کشانی که معلولان توانمند را در شناخت توانایی‌هایشان یاری می‌رساندند، قابل‌تقدیر هستند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان اردبیل با بیان اینکه کانون پرورش فکری، افراد دارای نیازهای ویژه را جدا از سایرین نمی‌داند، ادامه داد: تمامی مراکز کانون در استان در صورت مراجعه معلولان از آمادگی ارائه خدمات فرهنگی و هنری برخوردارند.

علومی با تاکید بر اینکه نگرش جامعه به افراد دارای معلولیت باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: افراد معلول دارای تفاوت‌های ظاهری هستند که در صورت توجه به استعدادها و دیگر توانمندی‌های آن‌ها، شخصی مستقل و توانمند خواهند بود.

محمد شفائی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل نیز هدف از نام‌گذاری مناسبت روز جهانی معلولان را یادآوری و آگاهی بخشی از وضعیت افراد با نیازهای ویژه دانست و گفت: معلولان بزرگ‌ترین اقلیت جامعه هستند و نیاز است مسئولان تصمیم‌ساز، زمینه حضور و مشارکت بیشتر این افراد را در عرصه‌های مختلف فراهم آورند.

کد خبر 5957502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha