۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸

به بهانه روز جهانی داوطلب مطرح شد؛

۱۸۸ هزار داوطلب و سفیر سلامت در یزد فعالیت می‌کنند

۱۸۸ هزار داوطلب و سفیر سلامت در یزد فعالیت می‌کنند

یزد- رییس گروه آموزش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فعالیت ۱۸۸ هزار داوطلب و سفیر سلامت در راستای ارتقای سلامت عمومی و آگاه سازی مردم از خدمات سلامت در واحدهای بهداشتی خبر داد.

به گزاش خبرنگار مهر، فاطمه زارع هرفته صبح سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی داوطلب به رسانه‌ها گفت: از این تعداد حدود چهار هزار نفر داوطلب سلامت خانوار هستند و بقیه سفیر سلامت خانوار، دانش آموز، دانشجو و طلاب هستند.

وی اظهار کرد: داوطلبان سلامت خانوار، علاوه بر شرکت در جلسات آموزش سلامت، در انتقال آبشاری آموزش ها به خانواده خود و ساکنان محله فعال هستند.

زارع هرفته ادامه داد: داوطلبان سلامت مردم را به مشارکت در برنامه های غربالگری بیماری های غیرواگیر، پویش های پیاده روی تشویق می کنند و در شناسایی و حل مشکلات سلامت محلات همکاری فعال دارند.

وی تصریح کرد: روزجهانی داوطلب فرصتی برای ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبان نظام سلامت است و شعار روز جهانی داوطلب امسال داوطلبان سلامت تار و پود مردمی سازی سلامت است.

زارع هرفته عنوان کرد: داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ گونه مزد و حقوقی فقط به خاطر انسانیت، رضای الهی و حس مسئولیت پذیری در برابر جامعه تلاش می کنند و پل ارتباطی بین مسئولان بهداشتی و مردم هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان و سفیران سلامت از نهاد و جنس خود مردم هستند که ضمن برقراری ارتباط مناسب با مردم، در ترویج خودمراقبتی، سبک زندگی سالم، ارتقای سواد سلامت جامعه مشارکت فعال دارند.

زارع هرفته، شناسایی خانوار های در معرض خطر و آسیب (سالمندان، افراد ناتوان و معلول یا دارای بیماری صعب العلاج، معتادان، دارای رفتار های پرخطر و…)، شناسایی خیرین و جلب مشارکت آنها در کمک به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر، مشارکت در پروژه های سلامت محور محلات، پیاده روی و درختکاری در محلات را از دیگر فعالیت های داوطلبان سلامت برشمرد.

وی افزود: داوطلبان سلامت علاوه بر محوریت در برنامه های سلامت و اجتماعی می‌توانند به عنوان بازوان توانمندی برای ادارات وسازمان‌ها مانند شهرداری، سازمان اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، نیروی انتظامی و … هستند.

۱۴ آذرماه روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است.

کد خبر 5958193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha