۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

توکلی؛

نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری معروف از امروز آغاز شد

نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری معروف از امروز آغاز شد

دبیر نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری معروف گفت: این جشنواره از امروز با هدف تولید آثاری در حوزه امر به معروف آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه اعطای احکام اعضای شورای سیاستگذاری و رونمایی از پوستر و سایت «نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف» با حضور آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف، حجت الاسلام طاهری دبیر ستاد امر به معروف، دکتر زهره‌ای قائم مقام وزیر راه، نظری مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ امروز ۱۴ آذر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

مهرداد توکلی دبیر نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف گفت: سال گذشته جریانی در کشور شد و رسانه‌های معاند بحث‌ها را مستقیماً به ستاد امر به معروف ربط می‌دادند.

وی افزود: این جشنواره در ۸ بخش با محور اصلی امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شده است که شامل فیلم، عکس، انیمیشن، رسانه و فضای مجازی، هنرهای تجسمی، ادبیات و پژوهش و هر کدام از اینها زیر بخش‌هایی هم دارند.

توکلی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اولین جریان سازی رسانه‌ای شده است و شعاری را در طول جشنواره با عنوان حکمرانی عادلانه تعریف کرد.

وی افزود: شروع جشنواره از امروز آغاز و اختتامیه آن بین بازه ۲۳ تا ۲۹ بهمن ماه است؛ هدف ما تولیدات آثاری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام طاهری، دبیر ستاد امر به معروف در ادامه جلسه اعطا احکام اعضای شورای سیاستگذاری و رونمایی از پوستر و سایت «نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری معروف» بیان داشت: ضرورت رسانه‌ای شدن امر به معروف و نهی از منکر از طریق رسانه زیرا امروزه اصلی ابزار رسانه است.

وی گفت: ما معتقدیم سینما باید در کنار مسجد باشد همان پیامی که از سینما می‌رود از مسجد هم باید برود.

دبیر ستاد امر به معروف ادامه داد: اصلی‌ترین نکته در این عصر معرفی فکر، فیلم، رسانه و شبکه‌های اجتماعی است. ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم از اعتقاداتمان دفاع کنیم.

طاهری گفت: هنر باید در زندگی مردم بیاید و آنچه را می‌خواهیم بگوییم در قالب هنر بیان کنیم.

وی گفت: ما بستر را فراهم کردیم و می‌خواهیم در قالب هنر، خوبی‌ها و مصادیق امر به معروف را بیان کنیم و بی تفاوت نباشیم، مبلغ خوبی‌ها، نظم، هویت ملی و مذهبی کشور باشیم.

طاهری ادامه داد: ارتباط امر به معروف و نهی از منکر با شریعت، مسائل اجتماعی و … را باید در قالب هنر بیاوریم.

آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان این جلسه گفت: انسان یک موجود اجتماعی است و در اجتماع بدون احساس مسئولیت در بین همه افراد جامعه گسست به وجود می‌آید.

وی افزود: امامت بدون امت نقش نمی‌گیرد و اگر در امت گسست پیش بیاید نمی‌تواند امت باشد جامعه وقتی جامعه است که مقصد و هدف مشخصی داشته باشد.

صدیقی گفت: وحدت، اقتدار آفرین و تضمین کننده مسائل عمومی است.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر فرا نژادی، فرا صنفی است و مصلحت عمومی در این است که همه به پا خیزند و دنبال عزت و قدرت عمومی باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی گفت: ما باید امر به معروف و نهی از منکر را در قالب هنر به مردم ارائه دهیم و همه مردم را در یک کانون خلاصه کنیم که کانون تأمین کننده مصالح عموم مردم است، آسیب‌ها را خوب می‌شناسد و مردم را نسبت به آسیب‌ها آگاه می‌کند.

وی گفت: امر به معروف به عنوان یک راهبر، فلش و نشانه به مردم است.

صدیقی ادامه داد: اگر گرفتار تفرقه شویم نشاط و عزتمان از بین می‌رود، امیدوارم با برنامه ریزی ها همه حوزه‌ها را هنری، توحیدی، الهی و دین پسند کنیم.

صدیقی در پایان گفت: باید پایه ریزی و برنامه ریزی ها برای یک حرکت مستمر باشد و از بهترین محتواها و مجری‌ها استفاده شود و در هر ترازی خروجی ارزیابی شود که توانسته ایم با این برنامه ریزی ها افکار جوانان را جلب کنیم؛ باید هنرنمایی و جاذبه‌ها فوق جاذبه‌های غربی باشد.

کد خبر 5958452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha