۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

فرهنگ میزبانی را باید در بین مجاوران حرم رضوی بیشتر کنیم

فرهنگ میزبانی را باید در بین مجاوران حرم رضوی بیشتر کنیم

مشهد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فرهنگ میزبانی را باید در بین مجاوران حرم مطهر رضوی بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری رویداد ملی مساله محور شوق زیارت، با موضوع فراخوان ایده‌های خلاقانه ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی در میزبانی از زائران نوروزی حرم مطهر اظهار کرد: این رویداد طراحی شده تا نظرات مردم را بی واسطه دریافت و مردم بتوانند ایده‌ها را به خادمان خود منتقل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم با توجه به این ایده‌ها می‌توانند بهتر خدمت رسانی کنند، ادامه داد: هدف از این رویداد ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی متناسب با نیاز زائران در راستا ترویج معارف رضوی است.

صاحبقرانی افزود: هدف بعدی افزایش مشارکت مردمی در میزبانی از زائران حرم رضوی است. یعنی مردم از سطح ایده تا اجرای برنامه‌ها حضور داشته باشند و به نوعی فرهنگ میزبانی را در بین مجاوران بیشتر کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: سومین هدف تبدیل کردن مشهد به کانون طرح‌های نوین فرهنگی و مذهبی در سطح ملی و بین المللی است.

مشهد به یک کانون برای طرح‌ها و اقدامات نوین تبدیل شود

وی گفت: این رویداد می‌تواند آغازی باشد تا در کنار اتفاقات مبارکی که در مشهد در راستای ترویج معارف رضوی شکل گرفته، مشهد را به یک کانون برای طرح‌ها و اقدامات نوین تبدیل کند.

صاحبقرانی در خصوص شرایط شرکت در این رویداد بیان کرد: شرکت برای عموم مردم از سراسر ایران آزاد است و همه از طریق سایت idezee.ir می‌تواند در آن شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: هیچ محدودیت سنی، جنسیتی و تحصیلی در این رویداد نداریم. از یک نوجوان دانش آموز تا فردی بدون تحصیلات خاص نیز می‌تواند در این رویداد شرکت کند.

وی گفت: ایده‌ها باید شفاف، صریح و قابل اجرا باشند. از طرفی ایده‌ها باید متناسب با مسائل زیارت زائران طراحی شده و با مسائل زائران گره داشته باشد.

صاحبقرانی ادامه داد: هر فرد می‌تواند چندین ایده ثبت کند. خراسانی‌ها، مشهدی‌ها و ساکنین شهرهایی که در مسیر زائران هستند و همچنین تشکلات فرهنگی برای شکل‌گیری دغدغه فرهنگ میزبانی در مردم خراسان رضوی در اولویت اجرا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: اما بدین معنا نیست که ایده‌های خارج از استان خراسان مورد توجه نباشد. ایده‌ها باید برای طیف‌ها و گروه‌های سنی مختلف زائران لحاظ شود. به طور قطع ایده‌های خانواده‌محور یا ایده‌هایی برای بانوان امتیاز ویژه دارند.

وی افزود: ورودی‌های مشهد نیز می‌تواند نقطه‌ای برای ایده پردازی‌ها شود. حریم حرم مطهر و مسیر بازگشت تا رسیدن به مبدا اولیه زائر نیز باید مورد توجه باشد. هدایایی نیز برای ایده‌های برتر در نظر گرفته شده است که شامل کمک هزینه سفر به مشهد، قم و شیراز است.

صاحبقرانی تاکید کرد: توجه به نیاز کاروان‌های زیارتی و زائران خارجی نیز اولویت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه زائران در مسیر زیارت در نقاط مختلفی حاضر می‌شوند گفت: ایده‌ها می‌تواند از مبدا شکل بگیرد و تا مسیر رسیدن به مشهد ادامه پیدا کند.

کد خبر 5959504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha