۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

افزایش ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر جاسک

افزایش ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر جاسک

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان از افزایش ۲۴ درصدی عملیات لجستیکی در بندر جاسک خبر داد و گفت: بیش از ۲۸۲ هزار تن انواع کالای غیرنفتی در هشت ماهه امسال تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمد حسینی تختی در تشریح عملکرد هشت‌ماه بندر جاسک، جهش صادرات غیر نفتی را در این مدت ۲۴ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۸۲ هزار ۸۳۴ تن انواع کالا شامل مصالح ساختمانی و میوه و تره بار از بندر جاسک به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی مزیت صادرات از این بندر را سرعت، سهولت و هزینه خدماتی کمتر عنوان کرد و ادامه داد: ۲۷ هزار و ۱۴۰ TEU کانتینر یخچالی در این مدت زمانی جابه‌جا شده که افزایش ۲۳ درصدی را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، توسعه زیرساخت مناسب در بندر جاسک را بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های تجاری در این بندر راهبردی دانست.

محمدحسینی از برنامه‌های مهم در راستای ارتقا توان عملیاتی و بالا بردن ظرفیت بندر به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افزایش سهم در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد.

بندر چند منظوره جاسک با عمق حوضچه ۵.۵ دارای ۵۲۰ متر طول اسکله در فاصله ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد. امکان صادرات محصولات شیلاتی و کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بخشی از امتیازات بندر جاسک به شمار می‌رود.

کد خبر 5959824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha