۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند مطرح کرد؛

مذاکره دانشگاه صنعتی بیرجند با ۳۴ واحد صنعتی برای نگهداشت نخبگان

مذاکره دانشگاه صنعتی بیرجند با ۳۴ واحد صنعتی برای نگهداشت نخبگان

بیرجند- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: ایدئولوژی دانشگاه نگهداشت نخبگان در داخل استان بوده که به همین دلیل با ۳۴ واحد صنعتی در استان وارد مذاکره شده ایم.

یدالله یعقوبی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور دغدغه بوده این بوده که دانشجویی که وارد دانشگاه و یک محیط آموزشی بسیار حرفه ای می شود در اشتغال آینده اش دانشگاه چه برنامه ریزی دارد.

وی تصریح کرد: حدود ۳ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که برای ۳۰۰ هزار دانشجو بحث مهارت افزایی و اشتغال برنامه ریزی شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در دانشگاه صنعتی برای اولین بار طرح بورسیه صنعتی نخبگان آغاز و اجرا شده است.

یعقوبی نژاد یادآور شد: ایدئولوژی دانشگاه این بوده که باید نگهداشت نخبگان را داخل استان داشته باشیم که در این راستا مکاتباتی صورت گرفت و جلسات بسیار متنوعی را با برگزار کردیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل با ۳۴ واحد صنعتی در استان وارد مذاکره شده ایم و ۱۲۰ ظرفیت را به سازمان سنجش اعلام کرده ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه در این طرح در واقع دانشجو از ترم دوم تحصیلی با واحد صنعتی قرارداد بسته و دو روز در ماه را دانشجو در واحد صنعتی خواهد بود، گفت: این زمان با درخواست واحد صنعتی قابل افزایش بوده در این مدت کمک هزینه دانشجو به مدت چهار سال پرداخت می شود و بعد از آن بحث نظام وظیفه دانشجو اگر آقا باشند این موضوع را حل و فصل کرده که این مدت را نیز در همان واحد صنعتی حضور داشته باشند و بعد از آن هم به مدت تعهد یعنی چهار سال بعد در واحد صنعتی اشتغال خواهند داشت.

یعقوبی نژاد خاطرنشان کرد: این دانشجو در حقیقت دانشجوی نخبه ای بوده که همراه صنعت و دانشگاه آموزش دیده و مدل بسیار جدید و نوینی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوعات اقتصادی برای دانشگاه صنعتی از موضوعات بسیار مهم بوده اینکه اگر پژوهشی انجام می گیرد در سفره مردم و در اقتصاد تأثیر مستقیم داشته باشد و این موضوع به عنوان واژه بسیار با اهمیت برای این دانشگاه تعریف شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه داد: در این راستا در دانشگاه اتاق فکرهایی تعریف شد برای اینکه چرا ما در بحث زرشک، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و فرآوری محصولات معدنی کمتر موفق بوده ایم.

یعقوبی نژاد افزود: هر چند در موضوعات مختلف توفیقات خوبی حاصل شده اما به این پاسخ رسیدیم که نیاز به تکمیل تمامی زنجیره داریم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زنجیره افزوده دو محصول زرشک و سنگ های قیممتی و نیمه قیمتی با تأیید وزارت کشور و حکم استاندار و برنامه ریزی جامعی انجام گرفته که این دو زنجیره را هم به شکل صنعتی و علمی در داخل استان تکمیل کنیم.

کد خبر 5960177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha