۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱

دبیرکل فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر عنوان کرد؛

ارسال محموله های بشردوستانه به غزه با مجوز وزارت خارجه مصر

ارسال محموله های بشردوستانه به غزه با مجوز وزارت خارجه مصر

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: وزارت امور خارجه مصر باید برای ارسال و ترخیص محموله‌های بشردوستانه در غزه، چراغ سبز نشان بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جاگان چاپاگان»، در نامه‌ای در پاسخ به نامه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از کمک‌ها و حمایت‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم غزه، از هماهنگی مستمر با رئیس جمعیت هلال احمر مصر به منظور لغو فرآیند اخذ روادید و فراهم کردن امکانات تحویل کمک از سوی ایران خبر داد.

در بخشی از نامه جاگان چاپاگان آمده است: «از جمعیت هلال‌احمر ایران و مردم جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌های بی شائبه‌تان برای تأمین کمک‌های بشردوستانه که بسیار مورد نیاز بحران غزه است، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

دفتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر با کمک نمایندگی فدراسیون بین‌المللی در ایران و همچنین تیم‌های لجستیک در حال هماهنگی به منظور یافتن راه حل‌های ممکن در زمینه ارسال کمک‌ها و احداث ٣ بیمارستان سیار است. همچنین ما روزانه مشغول هماهنگی با رئیس جمعیت هلال احمر مصر به منظور لغو فرآیند اخذ روادید و فراهم نمودن امکانات تحویل کمک از سوی ایران هستیم.

واضح و مشخص است، فعال اصلی که قادر به دادن چراغ سبز به تلاش‌های مشترک ما جهت ارسال و ترخیص محموله‌های بشردوستانه و حضور کارشناسان است، وزارت امور خارجه مصر است؛ لذا، موجب امتنان خواهد بود که از یکدیگر با انجام دو اقدام حمایت کنیم. از کمک‌های سخاوتمندانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران و علاوه بر آن حمایت و پشتیبانی به موقع از مردم غزه تشکر می‌کنیم.»

کد خبر 5960943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      2 0
      بنام خدا رییس جمهور مصر اگر از این حالت نوکری شیطان بزرگ خارج نشود و به شخصیت و وجدان خود تکیه کند باید بخاطر ملت مظلوم ومسلمان همسایگی خود حتی به رژیم جعلی و کثافت و کودک کش بیشرف و تروریست اسراییل التیماتوم دفاع از غزه را می داد ،کمک و ارسال مواد غذایی و دارویی که جای خوددارد علی الحال اگر باز چش