۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد؛

آمادگی دولت برای جذب کمک های خیرین در نهضت مشارکت مردمی

آمادگی دولت برای جذب کمک های خیرین در نهضت مشارکت مردمی

تهران- رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بر آمادگی دولت برای جذب کمکهای خیرین در نهضت مشارکت مردمی تاکید کرد و گفت:میزان مشارکت خیرین در تکمیل پروژه‌ها اعتبار مالیات آنها خواهد بود.

مصطفی زمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نشست با خیرین مدرسه ساز با تاکید بر اینکه دولت آمادگی خود را در قانون برنامه هفتم توسعه برای جذب کمک‌های خیرین در نهضت مشارکت مردمی نشان داده است اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه فرصتی فراهم شده است تا خیرین بتوانند در پروژه‌های نیمه تمام دولتی و خیر ساز مشارکت داشته باشند تا میزان مشارکت آنها برای تکمیل پروژه‌ها درصد اعتبار مالیات آنها محسوب شود.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه اعمال معافیت و نرخ صفر مالیاتی برای مؤسسات خیریه از سوی سازمان امور مالیاتی افزود: ضوابط اجرایی جز ۲ بند ب تبصره ۶ قانون بودجه ابلاغ شده است تا این فرصت در اختیار مؤسسه‌های خیریه ای قرار گیرد که از سال ۹۰ تا ۹۹ اظهارنامه مالیاتی پر نکرده اند و با ارائه اظهارنامه از بخشودگی مالیاتی بهره مند شوند.

زمانیان با اشاره به اینکه روش‌های سنتی نظام مالیاتی پاسخگوی جامعه خیرین نیست گفت: به اهتمام سازمان امور مالیاتی در راستای تسهیل و رفع موانع دولتی، تکریم خیرین اولین شعبه اختصاصی رسیدگی به پروژه‌های مالیاتی خیریه‌ها به صورت اختصاصی در تهران تشکیل شد.

وی همچنین خطاب به اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: همچنین با اهتمام سازمان امور مالیاتی کشور جهت تسهیل فعالیت خیریه‌ها مقرر شد نماینده خیرین در هیئت‌های دادخواهی پرونده مالیاتی شرکت کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل کارگروهی برای اصلاح ضوابط اجرایی ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: نتایج حاصل شده در مسیر تصویب قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5961940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha