۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خبر داد؛

تجهیز ۲ نهالستان در استان ایلام برای مقابله با بیابان زدایی

تجهیز ۲ نهالستان در استان ایلام برای مقابله با بیابان زدایی

ایلام-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از تجهیز ۲ نهالستان در استان ایلام برای مقابله با بیابان زدایی خبر داد.

ابراهیم پیرزادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً سفری کارشناسی به بغداد داشتیم و قرار بر این شد که برای طرح‌های مقابله با گرد و غبار در ایران ۲ نقطه و در عراق ۲ نقطه به عنوان نمونه شناسایی و نقشه راه اجرایی شود.

وی بیان کرد: استان ایلام با بهره گیری از کارشناسان متخصصی که در این بخش دارد خوشبختانه توانست طرح تفصیلی اجرایی به مساحت ۲۸ هزار هکتار در منطقه دهلران را تهیه و پس از تصویب کمیته فنی اداره کل به دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور ارسال و برای تامین اعتبار و ایجاد زیرساخت‌های اجرای این کار پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: اقدام دیگر منابع طبیعی استان برای مدیریت مقابله با بیابان زدایی و کنترل ریزگردها تجهیز ۲ نهالستان در شهرستان دهلران و مهران به مساحت ۴۰ هکتار با ظرفیت بالای ۶ میلیون اصله نهال سالانه بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام عنوان کرد: اجرای طرح درختکاری در مناطق بیابانی، ایجاد بادشکن زنده، درختکاری حاشیه مزارع، درختکاری حاشیه جاده‌ها، توسعه زراعت چوب، توسعه فضای سبز در مناطق روستایی و شهری و نیز ایجاد بادشکن‌های غیرزنده از جمله عملیاتی است که در استان پیش بینی شده است.

در سال گذشته حدود ۱۲ سازه آبخیزداری در استان ساخته شد

پیرزادیان تصریح کرد: این طرح‌ها در طول یک برنامه ۵ ساله اجرایی می‌شوند.

وی در بحث آبخیزداری بیان داشت: در این حوزه از کل ۲ میلیون هکتار مساحت استان ۶۴۰ هزار هکتار طرح اجرایی آبخیزداری شناسایی شده که تاکنون در سطحی بالغ بر ۱۵۰ هزار هکتار عملیات اجرایی در این عرصه‌ها انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: طرح‌های آبخیزداری در محدوده حوزه‌های آبخیز و در کانون بحران و مدیریت سیلاب جانمایی شده است.

پیرزادیان اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۱۲ سازه آبخیزداری در استان ساخته شده و برنامه اجرایی مدیریت آبخیز در استان ایلام این است که در طول یک برنامه سه ساله کل عرصه‌هایی که فاقد سازه‌های آبخیزداری هستند به خصوص مناطق بحرانی که شناسایی و اجرایی شوند.

کد خبر 5963162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha